Metrofliser - Stikkontakter

Vi er i gang med ombygning af køkken og stue. I den forbindelse har fruen et ønske om at få metrofliser op på væggen. Men da elektrikeren kom forbi, gjorde han opmærksom på, at med de fliser på væggen, vil der kommer luft omkring nogle af stikkontakterne, da metrofliserne jo er buet. 

Hvordan løser man det på en pæn måde? Accepterer man det luft eller kan man gøre et eller andet, for at mindste dette? 


Håber ovenstående giver mening. 


På forhånd tak

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvid fuge der ikke bliver gullig med tiden 


Mvh. Christian M
 

Christian# Er det så silikone eller? 

Jens# Det bliver svært at ramme. For der er ingen kontakter nu og det er umuligt at forudbestemme, hvor hvor flise komme, før køkkenet er monteret. 

Ellers er jeg HELT enig

Jeg skød blot en smule silikone rundt om, blev et meget fint resultat. Har også metro fliser i køkken, med stikkontakter.

Jeg kan prøve at tage et billede af det når jeg kommer hjem, hvis det har interesse.

Mads-Nielsen skrev den 15-03-2019 11:24:04
For der er ingen kontakter nu og det er umuligt at forudbestemme, hvor hvor flise komme, før køkkenet er monteret. 

Så træk rør/kabler hen til det område hvor du vil have stikkontakter, men lad være med at mure dåsen ind. Når du så har sat fliser op rundt om området hvor kabel/rør ender, så kan du mure dåsen ind, så den kommer til at sidde mit i flisen. Et par arbejdsgange mere - men ikke umuligt.

https://www.bauhaus.dk/akrylfugemasse-hm-hvid-0-3-l-sika.html?gclsrc=aw.ds&ds_rl=1245007&gclid=CjwKCAjwmq3kBRB_EiwAJkNDp7uRc52a88eOZw84inapdy0-Xae7mmwJKPY8ezMlhRifkLPrDmFyqBoC53YQAvD_BwE


Kan købes i de fleste byggemarked, dog ikke Jem og fix og Harald Nyborg. 


Mvh. Christian M
 

Kan man ikke bare sætte en pudsudlingsring på dåsen så man rammer overfladen af flisen? Man risikere selvfølgelig at lidt af den bliver synligt men det må være minimalt. 


Ask

Hej igen Mads,

Jeg har taget lidt billeder. For guds skyld, brug silikone, medmindre du vil male akryl fugen efter.

https://photos.app.goo.gl/mUQGHCMgJEBcW8Tt7


Vh

Hej Elvar


Det ser perfekt ud! 

Mange tak for hjælpen! 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også