Metrofliser - Stikkontakter

Mads-Nielsen
Mads-Nielsen
Postnr: 6715
Mads-Nielsen Mads-Nielsen

Vi er i gang med ombygning af køkken og stue. I den forbindelse har fruen et ønske om at få metrofliser op på væggen. Men da elektrikeren kom forbi, gjorde han opmærksom på, at med de fliser på væggen, vil der kommer luft omkring nogle af stikkontakterne, da metrofliserne jo er buet. 

Hvordan løser man det på en pæn måde? Accepterer man det luft eller kan man gøre et eller andet, for at mindste dette? 

Håber ovenstående giver mening. 

På forhånd tak

Jens J.
Jens J.
Postnr: 3500
Jens J. Jens J.

Hvad med at flytte stikkontakterne så de kommer til at sidde midt i fliserne ? Det ville også se pænest ud, syntes jeg.

Hilsen Jens J.
Mads-Nielsen
Mads-Nielsen
Postnr: 6715
Mads-Nielsen Mads-Nielsen

Christian# Er det så silikone eller? 

Jens# Det bliver svært at ramme. For der er ingen kontakter nu og det er umuligt at forudbestemme, hvor hvor flise komme, før køkkenet er monteret. 

Ellers er jeg HELT enig

Elvar
Elvar
Postnr:
Elvar Elvar

Jeg skød blot en smule silikone rundt om, blev et meget fint resultat. Har også metro fliser i køkken, med stikkontakter.

Jeg kan prøve at tage et billede af det når jeg kommer hjem, hvis det har interesse.

jenshøj
jenshøj
Postnr: 4800
jenshøj jenshøj
Mads-Nielsen skrev den 15-03-2019 11:24:04
For der er ingen kontakter nu og det er umuligt at forudbestemme, hvor hvor flise komme, før køkkenet er monteret. 

Så træk rør/kabler hen til det område hvor du vil have stikkontakter, men lad være med at mure dåsen ind. Når du så har sat fliser op rundt om området hvor kabel/rør ender, så kan du mure dåsen ind, så den kommer til at sidde mit i flisen. Et par arbejdsgange mere - men ikke umuligt.

askholme
askholme
Postnr: 2860
askholme askholme

Kan man ikke bare sætte en pudsudlingsring på dåsen så man rammer overfladen af flisen? Man risikere selvfølgelig at lidt af den bliver synligt men det må være minimalt. 

Ask
Dan H
Dan H
Postnr: 2830
Dan H Dan H

I stedet for silikone, som jo kræver sin mand at få pæn, ville jeg nok vælge en en ms-polymer fuge, fx Danas Sealflex Hybrid. Den har næsten de samme egenskaber som silikone og er lige så let at håndtere som en acrylfuge.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Vil du være med? Log ind for at svare.