Knaster slår igennem

Vi har haft maler til at male vores gamle mørke trælofter i vores 70’er hus. 

Han siger han har grundet to gange, givet lak og malet to gange. 

Skuffelsen var stor da jeg så resultaterne for knaster trådte tydeligt igennem og lavede grimme plamager. 

Tænker en prof maler burde have styr på den del men nu hvor skaden er sket hvad gør vi så nu?

Kan han bare male henover igen for at dække eller hjælper det bedre med ny spærre og endnu en gang maling? 

Hvad gør vi herfra for at dække for kønt er det ikke :(


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skriver mørke trælofter fra 70'erne hvor behandlingen ikke dækker knasterne. Det tyder på fyrretræ med højt indhold af harpiks grundet uhensigtsmæssig opskæring af loftlisterne.

Slip pletterne og giv pletterne en gang schellak, og nej - ikke det elendige fluidum på vandbasis der sælges som knastelak eller spærregrunder.

Brug schellak på spritbasis. Herefter males med enten vand- eller oliebaseret maling.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Og så kan du fjerne harpiksrester lettest med alm husholdningssprit.


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Renset benzin er bedre   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har brugt schellak en del på mine dørkarme og vinduer og synes faktisk ikke det er særligt effektivt, men ved ikke hvad jeg skal anbefale i stedet for. Hvis du bruger schellak skal du i hvert fald give det mange lag, jeg gav det 3 gange og det var ikke nok.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også