Vand i kælder og forsikring

Hej lds, kom hjem til en lidt øfferen oplevelse i går, godt med vand ud over det meste af kældergulvet! Kilden hertil er fundet, som det kan ses på billedet!

MEN, er det drænrør eller regnvandskloak? Eller noget andet? Røret løber under kældergulvets niveau.

Forsikringen dækker kun hvis det er kloak og ikke hvis det er dræn, det blive tjekket igennem af en professionel på mandag, men ville være fint om man kunne være lidt forberedt.

På forhånd tak for hjælpen!

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

det ligner gamle drænrør 


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Ok, tak for hurtigt svar!


Næste spørgsmål, kan man uden videre lukke dem til så der ikke stiger vand op i kælderen igen? Eller vil det bare skabe problemer andre steder i bygningen


Tak for god hurtig hjælp!

Grunden til at det stiger op er fordi det ikke kan rende fra hurtigt nok væk i drænrørene. Hvis du lukker drænrørene vil vandet finde andre veje og det er ikke sikkert at alternativet er det du ønsker.

Måske du skulle lave en pumpebrønd der automatisk pumper vandet ud/væk.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ok, tak for hurtigt svar!


Næste spørgsmål, kan man uden videre lukke dem til så der ikke stiger vand op i kælderen igen? Eller vil det bare skabe problemer andre steder i bygningen


Tak for god hurtig hjælp!

Annonce

Det rigtige er at sørge for at drænrørene kan komme af med vandet. Der er sikkert en grund til at de er lagt ned, så hvis du blot lukker dem af resikerer du fugtproblemer fra gulv og vægge.

Prøv at finde ud af hvor drænrørene ender. Måske ender de i en sandfangsbrønd der blot skal renses for at fungere igen. Det kan ende med at du bliver nødt til at etablere en pumpebrønd.


Søren O

Tak for svar, jeg må ud og jage hvor  de ender! De må jo være der et eller andet sted!..


Jeg går ud fra at det er korrekt at samlingerne så ikke er lukket, det er vel her vandet så kommer ind i rørene?

Så er der også noget af bruge weekenden på

Da jeg købte hus for år tilbage piplede der vand ud af vægen op til ca. 50 cm over kælder gulv det første forår - som om der var en kilde bag muren. Det viste sig at den tidligere ejer ifm nedrivning af bygninger havde gravet nogle kloakrør væk som et dræn var koblet på. Det væltede ud med ler-gul vand da jeg endelig fik lokaliseret fejlen. Der har ikke været problemer siden.
Det kan være helt andre forhold i dette tilfælde, men et eksempel på man ikke skal underkende effekten af et gammelt dræn. 


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis