Gummi-liste til køleskab

Gummilisten på mit købeskab har løsnet sig. 

Et sådan en en "standardvare", eller skal jeg hellere finde noget lim/klister af en art at fastgøre den med igen?

Må indrømme den ser lidt "træt ud"/Ved ikke om den holder tæt, dog køler skabet stadig så meget som den skal (med kører nok oftere end det burde)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan teste gummiliste. Et stykke papir sættes i klemme i skabsdøren og den skal så " sidde fast" Då kan nemt mærke om gummilisten har fat i den. Det skal testes hele vejen rundt. Er der område hvor papiret " falder ud " så er der noget galt. 

Det er ikke nemt ved integreret køleskab.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Sandsynligvis har dit køleskab stået på et skævt underlag, så kassen er vredet lidt. Så lukker døren ikke rigtigt, og gummilisten bliver uens belastet og går i stykker.

Gummilisten til døren er den dyreste reservedel til et køleskab, for det er ikke blot gummi, men også magnetisk.

Med mindre det er et meget værdifuldt skab, ville det måske være bedre at købe et nyt.


Der er tale om et ældre køleskab som bare stod i min lejebolig da jeg flyttede ind, også med frys øverst. 

Var det en slet skjult joke, eller kan jeg ligeså godt skifte hele skabet fremfor at skifte gummilisten bare ? Ved bare ikke hvor jeg kan købe sådan en?

Tal elmand, vil lave den der "papirstest". Så kan man jo også se hvor der evt er en utæthed helt specifikt. 

Det er ikke et "integreret køleskab" udover at det er en fast del af køkkenet, men ikke indbygget som sådan

Ingen joke, gummilisten koster kassen. Men du kan jo selv undersøge det.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis