Udskiftning af varmelegeme

Hej Alle

Vi har en 2½ år gammel vaskemaskine som slår relæ'et, jeg behøver ikke tænde den, det er nok bare der er strøm til, så slår alt fra. Jeg har så haft den pillet fra for at sikre mig den var kilden til problemet  (hvilket den var).

Jeg har så snakket med flere naboer som har oplevet det samme, og de siger alle at det ved dem var varmelegemet som var kalket til, så det er mit udgangspunkt.

jeg er så kommet så langt, at jeg har pillet bagbeklædningen af, har fundet varmelegemet, men jeg har lidt udfordringer med at få det til at slippe. Det ser ud som herunder.

Jeg har pillet alle 3 stik og jord fra, og har løsnet skruen i midten, jeg kan så få en skruetrækker ind, og vippe lidt med den, til den slipper. Herefter kan jeg få den ca. 4-5 cm. ud, hvorefter den sidder fast.

Skal den bare lirkes ud eller er der andre gode idéer til at få den til at slippe?

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ikke nok at løsne møtrikken i midten, den skal helt af. Under flangen er der en gummipakning, der kan sidde godt fast. Den skal du have ud sammen med varmelegemet.


fase
S. Fabrin skrev den 14-03-2019 13:14:42

Det er ikke nok at løsne møtrikken i midten, den skal helt af. Under flangen er der en gummipakning, der kan sidde godt fast. Den skal du have ud sammen med varmelegemet.

Tak for svaret :-) 

Har prøvet både med den helt af, og hvor den sad i det yderste stykke.

Kiggede godt nok mistroisk på den gummi liste, men var ikke sikker på om det var en pakning, liste eller om den skulle blive der, så gjorde ikke mere ved den.

Tror du det er nok at tage den de der 4-5 cm ud, og så liste en skruetrækker ind for at frigøre gummi listen? 

Har du prøvet at tage ledningerne af varmelegemet for at være sikker på at det er  der fejlen  er , det er meget usædvanligt at et varmelegeme kun holder i 2,5 år .........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 14-03-2019 13:31:00

Har du prøvet at tage ledningerne af varmelegemet for at være sikker på at det er  der fejlen  er , det er meget usædvanligt at et varmelegeme kun holder i 2,5 år .........

Det der, det var faktisk ikke en helt dårlig idé. Jeg har bare tænkt at vaskemaskinen ville blive fornærmet over de kabler manglede?

Men kan jeg "bare" gøre det, altså tage kabler af, sætte strøm til igen, og så se om relæet slår?

Her vises hvordan du skifter.

Vær dog opmærksom på at det ikke går så let med et gammelt varmelegeme


https://www.youtube.com/watch?v=M8MdrTlGWnc


 

Så mit næste nok dumme spørgsmål, men hvordan ved jeg det virker?

Den skylder jo igennem efter en vask med koldt vand, skal jeg forvente den melder en fejl hvis det ikke virker eller?

og, nu med nyt varmelegeme Der var en butik inde i Aarhus der lå inde med den.

Har lige kørt en vask, og den kører igennem uden at relæet slår fra eller fejl på maskinen. Kan jeg så tillade mig at gå ud fra at alt er sat rigtigt til? 

Og husk i fremtiden at bruge antikalk middel i hver vask ...............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Ja du kan godt gå ud fra at du har forbundet rigtigt. Du kan også sammenligne med dit første billede. Det eneste du kan bytte om på er den hvide og den grå "kabelsko". Du har monteret som tidligere, og en eventuel ombytning er uden betydning.


Søren O
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis