Maling af kælder.

Hej 

Jeg har kælder under hele huset, kunne godt tænke mig at bruge den, gulvet og vægge virker tørre, kan jeg male det uden det begynder at sprække/eller gå løs igen, jeg var lidt optimistisk og malede en væg med noget maling jeg ikke skulle have gjort det med, det begyndte at skalle af og så kommer der noget hvidt noget som ligner vat???🤤 nogle gode råd. Hilsner fra hedapo



6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det vide som ligner vat er formentlig saltudtræk og de kommer når den fugt der naturligt er i væggen ikke kan slippe væk. Løsningen er at male med noget der er meget diffusionsåbent dvs enten kalkmaling eller silikatmaling. Jeg har selv silikat I min kælder det er glimrende og nemt at male med, men det stiller større krav til underlaget end normal maling. Noget af det kan dog løses ved at bruge en silikatgrunder 


Ask

Du kan lave en nem test, om dine vægge og gulve er tørre nok til maling.
Tag et stykke plastik feks 30x30 cm og sæt det fast med tape hele vejen rundt i kanten og lad det sidde et døgns tid. Hvis der dannes fugt/kondens på plasten er dine vægge/gulv ikke tørre nok til at male.

Og så lige: Velkommen til  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Mange tak for svar det vil jeg lige likke lidt på 😊👍

Mange tak igen 😊👍 det vil jeg da lige prøve 👍 og hvis det bliver fugtig de så heller ikke klar til behandling af tidligere svar? 


Nej så ville jeg vente til du er sikker på at den er tør.
Men derfor skal du selvfølgelig stadig bruge diffusions åben maling.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også