bankelyd i hus når det blæser

hej det banker i mit hus når der kommer kraftige vindstød har været oppe på 1 sal og lytte efter og det lyder som om det kommer fra skorstenen men er godt nok i tvivl om det snyder kan en muret skorsten banke når det blæser eller er det nede fra gulvet?jeg sover lige nede under hvor det banker og det er meget højt nogen ider til hvad det kan være?det siger duk duk duk lyder næsten som der er et eller andet løst

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

I mit hus banker det også når det blæser og det er renselemmen til skorsten der sidder og klapre. Den har klapret i snart 15 år men nu skal jeg også snart se at få gjort noget ved det :-)

Det gjorde vores dobbelt-renselåge i skorstenen også, nu har jeg sat et stykke rockwool i mellem indre og ydre låge.  

nej ingen træer og renselågerne sidder godt fast det er så slemt man kan mærke det lidt i væggen nede under men meget lidt kun og det knager en lille smule lod jeg lige mærke til

Kan det mon være noget undertag, der larmer når det blæser? 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce

jeg er ved at være nervøs for det jeg hørte lige efter på første sal igen lyder som om det er skorstenen men måske noget undertag rundt om den?

når jeg mærker på skorstenen på 1.sal kan jeg mærke en lille vibration når den banker men kan ikke finde ud af hvad det er

kom til at tænke på den skorsten der larmer har en stor flise læggende hen over så der ikke kan regne ned tror i den kan nokke lidt og så den larmer?den anden skorsten har ikke noget på toppen

Sådan en betonflise er nu ret tung, så der skal vist ganske meget stormvejr til for at den kan rokke, med mindre den ligger ujævn. Hvis det er selve skorstenen der giver sig, ville jeg forsøge at lokalisere evt. tværgående revner i murværket. Er skorstenen understøttet lodret?

ved ikke om skorstenen er understøttet lodret har ikke så meget forstand på det den har ingen revner det lyder bare som om det kommer fra toppen tager lige en trappestige og lygte med senere i dag en skam jeg ikke kunne lægge en video ind sidst jeg prøvede kunne jeg kun lægge et billede ind måske et andet format

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis