Bosch opvaskemaskine starter ikke

Hej,

Jeg har læst meget på nettet, og har ikke fundet læsningen på mit problem. 

Jeg har en Bosch opvaskemaskine (sgv43e23eu) som tager vand MEGET langsomt ind. Den starter ikke vask. 

Jeg har rengjort vandbeholderen, slangerne, niveaumåler, filter ved aquastop osv. 

Den tager vand langsomt ind, og siger en kliklyd. Efter noget tid, kan jeg høre den suger noget vand ud. Og sådan kører det i ring. Den starter aldrig med selve vasken. 

Må jeg indse at den er død? Maskinen er +10 år gammel. Alle de rør ved vandindtag som man ser ved andre er fuldstændig stoppede og klamme, var næsten HELT rene ved mig. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Og du har tjekket at vandhanen giver vand i rigelige mængder + at filteret ved slangestudsen til vandhanen er ren?


Søren O

Hmm....Defekt/ ikke fungerende flydekontakt, drænpumpe defekt, som slukker for indtaget?


Mvh Troels

Når du siger, at den tager vand langsomt ind, mener du så at vandet kommer langsomt ind i vaskeområdet eller er det i vandbeholderen på siden. 

Vandbeholderen bør blive fyldt i løbet af 30-120 sekunder, hvorefter det løber videre til vaskekammeret, hvilket bør tage omkring 15 sekunder.

Hvis vandet kommer normalt ind i vandbeholderen, så må der være forstoppelse mellem den og vaskekammeret. Her sidder der en magnetventil, der kan være tilstoppet. Den er nem at afmontere og teste for gennemløb.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis