Reol af multiplader

Til vores viktualierum i kælderen overvejer jeg overvejer at bygge en reol af multiplader. Reolen skal bl.a bruges til opbevaring af vinflasker.

Vil en 5 cm tyk plade være stærk nok til dette formål? Og har I nogen forslag til overfladebehandling af reolen? Den skal være hvid :-)

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvilken tykkelse der skal være på hylder kommer jo an på hvor brede du påtænker at hylder skal være. Men jeg ville ikke være nervøs for at lave hylder i fuld pladebredde, altså på 55 cm. ( 2,5 cm ind over den lodrette i begge sider ) 

Du kan fuldspartle og male, så får du glat overflade. Eller bruge filsemørtel og lave det som en vandskuring, så får du en mere ru overflade. 

Giver du så 2 lag kvalitets maling er det alligevel rengørings venlig.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Inspiration fra et hjemligt projekt. Var oprindelig beregnet til vinreol men havde glemt at det faktisk er for varmt i det rum. Never mind, den blev fyldt ud alligevel.



km
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Der skulle også noget af en vinimport til hvis den skulle fyldes op med flasker   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Advarsel, det tager næsten dobbelt så lang tid at spartle og slibe den, som det tager at mure den.  :-) Alle samlinger skal have, ellers ser det ud som noget der ikke er fyldt helt. 

Har bare grundet og malet den.  Ikke andet. Men vær omhyggelig med spartel og slib, malingen afslører alt. 


km

Lige et par praktiske spørgsmål, inden jeg starter med at bygge reolen:

  • H+H har jo lavet en smart marketingsstrategi, hvor selve pladerne er forholdsvis billige, men alt “tilbehøret” så er hundedyrt! Jeg mener at have læst set sted, at man kan bruge LIP fliseklæber i stedet for pladelim - er det rigtigt?
  • Kan jeg købe en billig fukssvans i stedet for en dyr pladesav?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Fliseklæber er fint, men det har længere åbningstid, så du kommer ikke så hurtigt videre. Fukssvans er meget fin.

Du kan købe andre fabrikater af pladelim for samme pris som fliselim ( 80,00 kr / 5 kg )


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvordan gik projektet med vin reolen ?
Er pladerne blot limet sammen eller er der også brugt beslag i samlingerne ?
Jeg lavede een til et køkken i multiblokke. Her brugte jeg lim og karmskruer, som blev spartlet ud bagefter, dethar holdt 18 år nu Til køl, ovn osv
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også