Spartelhjørne til Ujæv(!)n væg

Hvad vil I anbefale til at lave ordentlige hjørner på en meget ujævn væg.

Det er urealistisk at rette hjørnerne i lod, men findes der eks hjørneskinner som er fleksible nok til at gøre sådan et hjørne her pænere.


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu kan jeg ikke rigtig se hvad du snakker om men der findes hjørneskinner i plast eller metal som du sætter fast med spartelmasse


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler

Ok, bevist at jeg ikke er proff fotograg 😊

Væggen er af letbeton som er sat meget ujævnt op - op til et par cm. Kan en hjørneprofil kompensere for det, og hvad er bedst - plast el stål?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

En hjørneprofil vil ikke kunne dække over så meget - hvad er iøvrig pointen med at sætte en hjørneprofil på (for at få en skarp lige kant) og den så krummer og bugter sig? -Det tror jeg ikke du vil være tilfreds med.

Hvad med at slibe lidt af det værste væk og rette ud med spartelmasse inden du sætter hjørnet på?

Ang type så bruger jeg altid stål for at få maksimal styrke på hjørnet.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hvis væggen er letbeton, kan du så ikke slibe den til? Alternativt kan du måske pudse før du spartler? Tror ikke det bliver godt ellers. 

Jeg holder også på spartelskinner af stål

Ok, tak for input. Jeg må få loddestokken på for at se hvad der kan lade sig gøre

Silas skrev den 11-03-2019 07:00:06

Ok, bevist at jeg ikke er proff fotograg 😊

Væggen er af letbeton som er sat meget ujævnt op - op til et par cm. Kan en hjørneprofil kompensere for det, og hvad er bedst - plast el stål?

 Det er muligvis fordi jeg er på mobilen at jeg ikke kan se billedet:p men hvis den er helt galt som de andre siger så kan du vel bare hugge af og pudse det op først?

Derudover er det let op til dig selv hvad du vælger af skinner men vi har aldrig sat stålskinner op i andet end institutioner. Jeg ved ikke lige hvad du skulle ramme hjørnet så hårdt med i dit hjem


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også