Fastgørelse af underskabe i køkken

Jeg er lidt i vildrede, og kan ikke helt gennemskue princippet her. Jeg skal bruge disse beslag til at fæstne underskabene til væggen, men skal jeg virkelig skære et hul i den tynde masonit plade bag på skabet for det? Ligeledes kan jeg heller ikke komme til at bore og skrue uden at flytte skabet igen, og det giver jo ingen mening. 

Jeg har forhåbentlig overset noget, men hvad? Har I et godt råd? 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du sætter bare beslaget fast inde i skabet et par milimeter fra masonitpladen. Så borer du et lille hul i masonitpladen til "fastgørelsesskruen". Måske bliver du nødt til at fjerne beslaget mens du borer op til f.eks en karmskrue. Du kan også bruge almindelige dybler og skruer. Der findes også karmskruer der skrues direkte i murværk uden dybler.


Søren O

Det der er vist er en tippesikring, så ret beset behøver du ikke montere den. Men hvis du vil montere sikringen, holder du beslaget mod bagpladen og mærker hullet op på massonitpladen. Dernæst borer du et hul gennem bagpladen så stort at dyblen kan gå i gennem og videre ind i væggen. Afhængig af  hvilken dybel, du bruger, kan du måske nøjes med et 6 mm bor. Put dyblen i hullet. Skru beslaget fast på køkkenelementet. Skru dernæst en skrue ind i væggen, og elementet er sikret mod at vippe. Du skal ikke skrue beslagene på, inden elementerne er linet op med de justerbare fødder og i vatter.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis