Udendørs vandhane, kan ikke tænde vandet

Jeg har overtaget et hus i efteråret, og nu vil jeg gerne bruge min udendørs vandhane. Jeg kan bare ikke få den tændt. Den tidligere ejer er død, så ham kan jeg ikke spørge. Er der nogen herinde, som kender dette system?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ligner der skal bruges en firkant nøgle for at åbne for balofixen. Har du sådan en. Ellers fræv med en top fra et topnøglesæt.

Det kan også være den er "groet" fast, så må du motionere den ved at vrikke lidt frem og tilbage indtil den løsner sig.


 

Det gør der desværre ikke. Jeg må ud og have købt en. I skal begge to have tak for hurtigt svar.

Som jeg husker er det den type, der skal blæses igennem med trykluft, for at være frostfri, når du lukker den af for vinteren.

)Men når du skal åbne den skal der ikke bruges luft)


Vi prøver igen, i morgen --

Det ligner et sommerhusgarniture du har. Mon ikke firkanten er 16 mm. Lige nu har vvs- eksperten tilbud på 16 mm t-nogle til ca. kr. 160,-.

Når du lukker af for vinteren, ser det ud til at du skal tømme rørsystemet op til vandhanen med trykluft.


Søren O
Annonce

Tak igen for svar. Ved I, hvordan man rent praktisk lufter den ud, når den skal lukkes igen? Jeg synes ikke, jeg kan google mig til svaret.

Du skal skrue messingdimsen af, så sidder der en ventil som på bilens hjul, (som jeg husker) så lukker for vandet med den firkantede tap, og åbner vandhanen, og blæser med trykluft i ventilen indtil der kun kommer luft ud af hanen, hanen lader du stå åben.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis