Hvad skal der til når fyringsolietank skal skiftes?

Hej folkens, 

jeg er lige flyttet ind i et hus hvor olietanken skal skiftes da den er 31 år gammel.

Nu finder man tit på guloggratis eller dba eller lignende nogen olietanke der et 10-15 år inkl papir til småpenge. 

Må keg bare købe en tank der til beløb XX og montere den istedet for min der er uløvligt efterhånden? 

Skal det meldes til kommunen eller hvordan fungere det? 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Da vi gik over til pillefyr. Solgte jeg vores godkendte olietank med tankattest. Jeg andmeldte til brs at tanken var nedtaget og køber anmeldte at han havde fået en anden i stedet for den gamle.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Olietanken skal helt sikkert registreres hos kommunen - mener også at oplysningen står på bbr-udskriften. Jeg er ret sikker på at det er autorisationskrævende arbejde.


Søren O

Lige præcis. Men finder kun info om hvad der skal til når man køber nyt og når det er firmaer der gøre det. 

Nu er det jo en del år siden, men her i kommunen krævede man ikke noget andet end dukomentation for at jeg havde købt den og kopi af tankattest. Hvem der satte den nye op var der ingen som blandede sig i. Jeg tror faktisk ikke at det er autorisationskrævende, men er slet ikke sikker.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Jeg anskaffede mig en ny jordtank for en del år siden, der var ingen krav om at en autoriseret skulle tilslutte den...

Men der kan jo være kommet nye regler siden..



Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis