Hjælp

Nogle gode råd ? 

Jeg har lige meldt mig ind i gruppen fordi jeg søger nogle svar, håber der er nogle som kan hjælpe mig 

Ved køb af vores hus for ca 20 år siden, var alt hæk gammel og fyldt med torne. Vi spurgte vores 8 naboer, om vi måtte fjerne gammel hæk og plante langusta, 6 naboer sagde straks ja tak, og vi sørgede for alt arbejdet og udgifter. To naboer var ikke med på ideen, den ene er ok og vi har ikke nogle udfordringer der.

Den anden er jeg godt træt af 🤔 de vil ikke have en ny hæk, de har hævet deres grund, fået nyt skråt tag på huset, bygget skur i skel, så hækken gik ud, vi har plantet nyt, de maler forside og sider på skur, men den side som vender ind mod os er kedelig og grå, de har sat kompost bunke lige ud for vores terresse, nyeste ting er at de har sat et hegn op lige ved vores terresse, hvor de har sat en grøn presenning på ind mod os, den larmer og vi kan høre den inde i huset. Jeg har forsøgt at påtale flere af tingene til dem, men de ønsker ikke at tale med mig, eneste positive ting var da jeg sagde at det ikke var så pænt inde fra vores side, at de havde smidt affald for at hæve deres grund, det lavede de om. En gang oplevede jeg at de var inde i vores have, for at plante ting i hækken, som var bær og lign. Jeg bad dem stoppe, da jeg ikke synes det var i orden. 

De har aldrig spurgt os om noget før de har udført noget på deres grund, så nu er spørgsmålet, må jeg gerne sætte et hegn op ind mod deres grund, for jeg er så træt af situationen 

Hilsen den måske for tålmodige 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Jeg var selv igennem en hegnssag for nogle år siden og havde stor glæde af Bolius hjemmeside bolius.dk. Her er der allerede svar at finde på mange af dine spørgsmål vedr. hvad naboen må og ikke må. Endvidere kan du selv skrive til dem og få et professionelt svar. Det er gratis. Se https://www.bolius.dk/spoerg-bolius/

Vh

Dannie



Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!

Nu bestemmer naboen jo ikke selv om der ikke skal ny hæk til, det afgør hegnssynet hvis man ikke kan blive enig.

Hvis skuret er opført præcis i skel er fælleshækken vel nødt til at gå ud i kraft af at den jo nødvendigvis må fjernes det pågældende sted.

Naboen har både pligt- og ret til at vedligeholde den side på skuret der vender ind til jer.

Hvis presenning-larmen er meget generende, er det kommunen du skal have fat på - der er nemlig grænser for hvad man som nabo skal finde sig i - det kaldes naboret. 

Du må gerne sætte et eget hegn op inde på din grund, dog ikke så tæt på at det hæmmer væksten på fælleshækken. Hegnet må ikke være højere end (en fiktiv) fælleshæk - altså 1,80 m + tillæg svarende til afstanden til skel. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også