Indv. tagnedløb stopper til - Alternativ til løvfang

Hej

Vi har et indvendigt tagnedløb på vores tilbygning med fladt tagpap tag. 

Selve nedløbsrøret har det fint og stopper aldrig til. Men på taget er der et sort plactik løvfang som skal renses 2 gange ugentligt for at vandet kan løbe ordentlig ned. Der sætter sig blade og skidt mellem de lodrette riller.


Hvad kan gøres? En anden type løvfang el. lign?

Opbygningen ligner denne:

Opbygning -Dog uden "afbrudt opkant.."


Nogen gode ideer? 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad med at sætte et større bladfang på, så går der længere tid inden det stopper til.

Prøv at søge efter Jual bladfang.


 

mdn skrev den 09-03-2019 13:31:18

Hvad med at sætte et større bladfang på, så går der længere tid inden det stopper til.

Prøv at søge efter Jual bladfang.

 God ide ! Enten en større eller bare denne 

https://www.jual.dk/site/product.asp?pid=154&lang=dk


Hvordan kan man tage den eksisterende af ? Eller skal den klippes plant med taget ?

Mon ikke bare den kan løftes ud af røret den sidder i?

Ellers ja, så skal man jo gøre op med sig selv om den skal skæres af plant med taget


 

Jo, det skal nok løses


Ved du hvor denne kan købes? Jeg kan simpelthen ikke finde den:

https://www.bygmax.dk/jual-bladfang-lyn-kan-fastspaendes-i-tagbronde-fra-o50mm-til-o110mm.html


På bygmax skal jeg også købe en tagbrønd for at få den. Ydermere er fragten 299

Vil hellere have den fra Bygmax da jeg tror det er mindre der sætter sig da den ikke har den lille kant i bunden som kassen har

Jeg ved ikke hvor de ellers kan købes, men tror du bliver træt af den tynde bukkede jernstang. Jeg tror ikke den holder blade væk.

Men tal med dit nærmeste byggemarked,er sikker på de vil skaffe den hjem til dig.

Ps. Jeg ville også bruge den Fabrin linker til, eller tilsvarende


 

Jeg ville gå en blikker til at bukke oglodde een i zink. En firkantet kasse med udskårne flige og så stor, den dækker den nuværende. Såre dudobbeltsikret.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis