Bordrundsav

Jeg er nybegynder i gør-det-selv verdenen og vil ikke ruinere mig selv med ex festool. Jeg søger en bordrundsav, som højst skal save egetræsplanker. Gerne i omegnen af 1000-1500 kr. Kan nogen anbefale en? Smid gerne links o

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej MikkelGu.

Kan du ikke uddybe dit ? lidt mere?

Egetræsplanker kan jo være både stort & endog meget stort

Egetræsplanker det lyder som du ska' ha en ret stor og kraftig rundsav.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Det bliver nok douglasplanker. De skal saves til i længde og måske bredde max 2m. Jeg har kigget på flere forskellige på 1500w ellers så skal maskinen save brædder og andet hobbyarbejde

Det allerbedste råd vil være: Tag ud og kik føl/røre ved savene og vurdere om det er noget for dig.

Nogen kan kun bruge et helt bestemt mærke/navn, det er helt fint, men måske også lidt af en "religion"

Min erfaring er at man "kun" får det der betales for, der kan selvfølgelig være undtagelser.

Jeg kan ikke egentydigt sige det er lige den' du skal købe.

Kan se af postnr. at du bor i Aalborg området, så tag rundt og undersøg i byggemarkeder, og gør som jeg har skrevet oven over.

Held og lykke, håber vi må se hvad det blev?


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Når du skal skære plader, vil jeg anbefale dig at kikke på en dyksav.

Den her har en skæredybde på 55 mm, og man kan sagtens skære fra begge sider, så man kan skære 110mm.

denne her er nok det billigste, og endda på tilbud, og i øvrigt en udmærket sav.

https://www.harald-nyborg.dk/p7688/...5-m-skinne

Vil anbefale at købe en 1400 mm skinne også, så kan du skære hele plader i et snit

https://www.harald-nyborg.dk/p2983/...m-t-dyksav



Vi prøver igen, i morgen --