Mystisk printerproblem.

Hej til Jer.

Vi har fået det problem med vores printer at den ikke kan udskrive sort tekst. Der er masser af sort farve i den. Hvis jeg markerer en tekst og gør den feks rød så kan den godt udskrive den. Den kan også udskrive billeder. Den kan skrive en dysetest hvor der også er sort, den kan ikke skrive en printertest. Kun navnet printertest med blåt. Jeg geninstallerede driveren fra cd det hjalp ikke. Er der nogen forslag til afhjælpning? 

På forhånd tak.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Vi har fået det problem med vores... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tak til Jer som insisterede på dyserens. 

Den dyse test som jeg indsatte tidligere er udprintet fra printerens display. Den forklaring som var der forstod jeg ikke og opfattede at den var ok også pga de sorte felter ude i siden. Da jeg gik ind i vedligeholdelse på pc kunne jeg så se at der manglede noget.

Nemlig det fine murstensmønster som ses på dette billede der ved pgbk. Så nu kan den lidt igen. 

Angående extra laserprinter. Jeg bruger nok printeren 80% til udprint af billeder så hvis vi købet en laserprinter så vil det vel bare resultere i at den sorte bliver brugt endnu mindre. 

Da vi købte den var der jo originale farver med. Men jeg kan ikke med mine øjne se forskel på de billeder printet med den originale og så dem jeg laver nu.

Så endnu engang tak.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Det er forresten en super instruktiv you tube video du linker til jetdirect. Osse selvom man ikke er nogen ørn til tysk.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Youtube er bare guld værd til produkt videoer og info 

Jeg bruger også uoriginale patroner, men køber altid via ebay.de. Du kan til din printer få 5 sæt patroner for 20 euro incl. forsendelse. Det er 150 kr. for 5 komplette sæt. Det er 5 kr. pr. patron.

Jeg har købt flere tusind (både til mig selv og andre) på den måde, og har ingen problemer haft med det. Min nuværende Canon printer har indtil videre brugt ca. 30-40 sæt patroner helt uden problemer.

F.eks. til din printer her 

https://www.ebay.de/itm/30-DRUCKER-PATRONEN-Chip-fur-CANON-PIXMA-IX6550-MG6150-MG6250-MG8150-MG8250-GRAU/370729118783?hash=item56512d6c3f:g:dhYAAOSwH71XPC72

Jeg har handlet med dette firma mange gange (også med andre tyske firmaer) og levering sker gerne i løbet af ca. 5 dage.

Så vidt jeg kan se, tager inkclub 85 kr. pr. patron, så der er jo mange penge at spare.


Kurt B. Andersen
Annonce

Hej Kurt.

Undskyld jeg ikke svare før nu. Jeg har aldrig handlet på e-bay. Engang for længe siden som i længe siden tænkte jeg at det måtte vel prøves. Man kunne kun betale med det der PayPal. Jeg forsøgte at oprette en sådan konto, men forstod faktisk ikke rigtig hvad det var jeg havde gang i og opgav under vejs. Hvilket resulterede i at jeg fik en masse uforståelige mails fra PayPal. Siden har jeg opgivet at handle e.bay. Tænkte at det må du med at handle lokalt med mit dan eller visa-kort. 

Jeg synes at det er meget billigt, faktisk så billigt at man tror at det er for godt til at være sandt. Det er mange patroner, man skal købe,  hvis de ikke dur. Og så meget farve bruger jeg jo heller ikke. Det er svært at forstå at en patron til 5kr skulle være lige så god som en til 85.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kurta skrev den 08-03-2019 22:28:20

Jeg bruger også uoriginale patroner, men køber altid via ebay.de. Du kan til din printer få 5 sæt patroner for 20 euro incl. forsendelse. Det er 150 kr. for 5 komplette sæt. Det er 5 kr. pr. patron.

Jeg har købt flere tusind (både til mig selv og andre) på den måde, og har ingen problemer haft med det. Min nuværende Canon printer har indtil videre brugt ca. 30-40 sæt patroner helt uden problemer.

F.eks. til din printer her 

https://www.ebay.de/itm/30-DRUCKER-...SwH71XPC72

Jeg har handlet med dette firma mange gange (også med andre tyske firmaer) og levering sker gerne i løbet af ca. 5 dage.

Så vidt jeg kan se, tager inkclub 85 kr. pr. patron, så der er jo mange penge at spare.

 Tak for tippet. Har lige bestilt en pakke til min Canon Pixma 5350 (samme type patron) så må vi se. Det er en ældre printer, så går den i stykker af det over tid, så skidt med det :-) Det skal testes.

Velbekomme. Så vidt jeg husker, gav jeg ca. 1000 kr. for min printer. Et sæt originale patroner til den koster 820 kr. Nu er prisen på disse patroner på ebay nede på 22,50 kr. for et helt sæt! Så vidt jeg husker, kostede et sæt ca. 80 kr. da jeg købte de første, men med mit forbrug har jeg sparet adskillige tusinde kroner. Sagt på en anden måde - hvis man når at bruge bare 2 sæt af de billige, så har man råd til at smide printeren væk og købe en ny, da man jo allerede har tjent pengene til det. Derudover er det således, at man køber xl patroner, så i stedet for den originale med 11 ml, får jeg de uoriginale med 15 ml. 36% mere indhold.

Selv banken jubler!


Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis