Vandhane "gået over gevind"?

Hej, jeg er ny her men mangler et godt råd. 

Undskyld hvis jeg ikke kender div fagudtryk, da jeg ikke er handymand til daglig ;)

Jeg har en vandhane i mit køkken hvor "dreje-dimsen" er gået over gevind, Tror en spade (nok mig) har haft drejet for hårdt på den, da den ellers drypper. 

Tror det er "stålerne" inde i håndtaget der "skraller". Kan jeg redde det? Jeg tænker om jeg kunne pille "drejedimsen" af og fylde noget specielt lim eller noget i så den sidder ordenligt fast igen?

Og hvis ja hvordan får man sådan en knop af, den kommer ikke af af at man bare hiver i den. 

Jeg ved godt at en ny vandhane ikke koster alverden, men dels har jeg ikke forstand på at skifte sådan en, og dels ville jeg også skulle købe ny bordplade i så fald, da den nuværende har 2 rør op gennem bordpladen til HHV koldt og varmt, og alle nye har jo kun et rør op i midten.

Takker for råd, hilsen en ikke-særlig-handymand ;)

Hej, jeg er ny her men mangler et godt råd.... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Frank chr super, så får jeg det lige skilt ad, det kan jo være det kun er den ene af de to hvor "tænderne" er "skraldet af".

Men her er så mit næste "projekt": Selvsamme vandhane drypper (derfor jeg har haft strammet den meget til sådan set). Er det også noget jeg kan få den til at holde op med?

Husk at lukke for vandet før vandhanen.


Elektronikteknikeren

Lige en tillægsbemærkning, nye køkkenhaner har sådan set osse to rør, men hvor begge kommer op af det samme hul i bordpladen. Vi havde selv den samme udfordringen for flere år siden i det gamle køkken, da køkkenhanen gik itu. Vi løste udfordringen med en såkaldt hanehulsprop (blændprop) og købte en moderne et-grebs køkkenhane. Det er altså ret nemt og installere ny køkkenhane, slanger og fittings er lige til at montere. 

Hej igen !

Nu har min søde far været her, og der er skiftet pakninger på ovennævnte vandhane, og også grebet, Det var endnu billigere end jeg troede -. under 50 kr for det hele

Og ny "luftblander på". 

Dog viste det sig i den forbindelse at sleve hanen var tæret så meget af kalk at jeg må have en nye til 300 kr, men den skal bare drejes på så det kan jeg selv. 


Men det så nu meget sjovt ud da min far sagde SÅ!. Og åbnede vandet, og fik et sprøjt lige op i ansigtet GG

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis