En midlertidig rampe

Jeg skal have køre en masse jord væk fra haven. Desværre skal det foregå med trillebøre pga begrænsede adgangsforhold.

På vejen skal jeg op ad en 4 trins stentrappe til til sidste have læsset jorden af i en trailer.

Jeg skal altså finde en løsning på at få den fyldte trillebøre først op ad trappen og dernæst kunne køre den op i traileren hvor den kan læsse af.

Gode (og billige) ideer modtages med kyshånd :-)


 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan lave ramper af nogle (solide) brædder. Brædderne samles f.eks. med nogle underliggende bræddestumper. Sørg for at ramperne bliver tilpas lange, så stigningen ikke bliver for stor. Det vil være en fordel at lave ramperne så brede at du kan "nødparkere" din trillebør. Du kan evt. understøtte ramperne med en lille buk, eller træklodser.


Søren O

Jeg har før brugt 3 meter stilads plader, det fungerede fint op af trapper ol.

Det passer også fint med at ligge krogene fra stilads pladen på bagsmækken af traileren (når smækken er slået ned, så er det supernemt at køre selv en godt læsset trillebør op-




Vi prøver igen, i morgen --

Nu har jeg bygget lidt a af nogle regler og nogle træfiberplader jeg havde liggende.

Weekenden må vise om det holder :-)


 

Ellers har du jo mulighed for at bruge noget af det jord du skal køre ud som rampe


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Kør med relativt små læs... hellere komme helt op af trappe og lastrampe end stoppe op, for det er svært at sterte når man holder på den skrå flade.....

Til en start kan du nok også nøjes med et køre trillebøren op mod traileren og "hægte" den foreste kant på trailerbunden og så vippe læsset op.. det kan være nemmere.. afhænging af triler højde osv..


MVH Njord

Eller leje en motorbør et par dage.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis