Krav om imprægnering af hus

Hej. 

For at gøre en meget lang historie kort: 

Jeg ejer et murstenshus bygget i 2011/12. 

Alle fuger på syd og vest siderne begyndte at smuldre ud efter ca 5 år. 

Nu er fugerne udskiftet, men ham som har bygget siger ordret at:

“Vi kommer ikke og skifter fuger ud igen en anden gang hvis huset ikke bliver imprægneret”.  

Mit spørgsmål er så om det giver mening at fuger skal imprægneres for at man kan regne med at de holder mere end 5 år? 

Tak 


 Vh.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nej, fuger i mursten skal ikke imprægneres. 

Så det er blot en dårlig undskyldning for at have lavet et lorte arbejde tidligere, og gardere sig fremover.


Elektronikteknikeren

De skal da ikke imprægneres, de skal kunne ånde, ellers risikere du sten og fuger går til.
ellers også siger han ved nye proplemer hvorfor har du imprægneret dem, ingen garanti ???
hvis det er lavet ordenligt skulle det gerne holde på den gode side af 50år    

Det er fandme også det meste krejler agtige firma jeg nogensinde har været i kontakt med. 😄 Så tænkte sgu nok det var noget pis. Tak for svar....


 Vh.

Annonce

Der er folk som har murstenshuse, uden udhæng, der får imprægneret mursten og fuger, så det er ikke en ukendt løsning.


 


Vi prøver igen, i morgen --

Mit hus er uden udhæng. 


 Vh.

Ja det er nok en anden sag så. 

Men det er en ærgerlig kombination som kommer til at koste på vedligeholdelseskontoen, da udhæng har en væsentlig beskyttende effekt på murværk. Det er en dårlig udtænkt arkitektonisk gimmick.


Elektronikteknikeren

Ja det er ikke for smart lavet.. Jeg kan læse at imprægnering er diffusionsåbent og det ikke gør noget at der er fugt i stenene.. 


 Vh.

Mit generelle råd er at imprægnering af murværk er absolut sidste løsningsforsøg, og da imprægnering jo har begrænset levetid, siger man også ja til vedligehold i fremtiden.

Dit problem har sandsynligvis noget at gøre med for fugtige forhold under opmuringen, fugen er trykket for sent eller afsyret for meget (evt. en kombination).

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis