Se der går en mand med en løve...

Jeg mindes engang fra mine drengeår (i start 60-erne) at der i en midtjysk by var en mand der ofte gik tur med en gammel skikkelig, tandløs hanløve, ind til det blev for meget for landbetjenten. Var det Låsby-Svensen, eller var det som jeg husker det en anden? Google siger intet om det...

Ps. Jeg husker at Låsby-Svensen havde en zoo med eksotiske vilde dyr, ind til de blev udstoppet.   

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det mindes jeg også. Hvis du søger " Låsby Svendsen går tur med sin løve " så dukker der meget op om ham men selv om der står på tur med sin løve kan jeg heller ikke finde billedet ,jeg mener der var et billede i avisen dengang og det må have været i Socialdemokraten ?

Jeps billedet af "manden med løven" har jeg osse engang set i en avis. Men som jeg husker det var manden vist en ældre herre - og da Låsby-Svensen havde zoo, var han vel kun omkring 30-35 år.

Ps. Da jeg googlet "Låsby-Svensen zoo" kom der masser af billeder af hans menageri frem. 

Ser lige at man i Randers også kunne opleve noget lign. Nemlig "Tiger-pigen" Birthe som gik tur med en tam tiger i hundesnor. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis