Termotag udestue

Hej jeg skal til og lave vores udestue om med nye termo vinduer, lige nu er der næsten helt nyt termotag på men kan man isolere direkte op mod det uden det skaber kondens? :)

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Uanset hvad du har som tagdækning, skal der under normale omstændigheder ventileres både ved tagfod og øverst ved kip (1,5 cm spalte begge steder), så luften  kan vandre frit i en 45 -50 mm spalte mellem isolering og underside tag.

Hvis der er lægter, skal der også være afstand her til isoleringen.

Alternativt kan der udføres konstruktioner, med såkaldte intelligente dampspærrer uden ventilation.

Hvis taget er 16 mm eller 22 mm med 4 kamre, kondenserer det kun hvis du opvarmer med gas.


 

Det må jeg så lige hjem og tjekke om det er

Det er noget vrøvl du skriver Uldal !

Selvfølgelig er risikoen for kondens mindre jo bedre isolerende taget er, men det afhænger af ting som relativ luftfugtighed, temperatur inde og temperatur ude.

Til Heinsvig:

Jeg går ud fra, at der er tale om en sydvendt tagflade uden skygge fra træer, bygninger etc. så kan det godt lade sig gøre, men husk at læse manualen og ikke mindst følge den, for den specifikke intelligente dampspærre, hvis du vælger denne løsning

Annonce

Okay jeg må lige prøve og læse lidt mere om det inden jeg tager en beslutning. Men det bedste resultat er vel og lægge tagpap på eller det andet ligeså godt?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis