Flot legeplads, som også kan bruges af voksne

Vi har ca. 160 m2 plads i haven, som vi gerne vil bruge på, at lave en flot kvalitets legeplads til vores børn på 1 og 4 år.

Da legepladsen skal stå der i mange år er det vigtig, at den også er nogenlunde flot, og også kan bruges af voksne.

Mht. at legepladsen også skal kunne bruges af voksne, så tænker vi på, at den kan bruges til afslapning og træning. Fx kan en hængekøje både bruges til afslapning og leg, ligesom ringe både kan bruges til træning og leg.

Jeg forestilliger mig der skal være følgende på legepladsen:

- Hængekøjer
- Sandkasse
- Gynger
- Stang til kropshævning
- Ringe
- Reb
- Balance line
- Trampolin

Måske det hele skal sættes sammen til en samlet forhindringsbane.

Jeg mangler i den grad inspiration til vores legeplads, så kan I anbefale gode steder at få inspiration? Jeg kører gerne hele Danmark rundt, hvis I kender til gode eksempler.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan prøve at google "naturlegeplads".
Der kommer dels en masse adresser frem, men hvis du søger på billeder kommer der også en bunke frem der kunne give dig inspiration. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Ja, google, Pinterest og Instagram er dine venner når du skal bruge inspiration.
Der er et hav af muligheder. 

Jeg har lavet en noget mindre "legeplads" for både børn og voksne i vores haven.
Et gyngestativ med plads til 4 hængekøjer eller 4 gynger/redskaber af forskellige typer.
Samt slackline imellem stolperne.



Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis