Korrespondance og bevægelsessensor ... hvordan

Hej,

Jeg vil gerne have hjælp til at lave flg. installation til udendørs lys.

Jeg vil gerne have en bevægelsessensor, samt en indendørs kontakt, som begge kontrollerer lyset.  Den indendørs kontakt er en LK trådløs kontakt, da det er en eftermontering, og derfor det nemmeste.

Jeg vil gerne have funktionen således:  når kontakten er tændt, lyser udendørslyset konstant.  Når kontakten er slukket, styres udendørslyset af bevægelsessensoren.

Alle ledninger er trukket på loftet, så der kan jeg nemt trække evt. flere kabler, hvis det er nødvendigt.  Og her sidder også den trådløse afbryder ... men kantakten sidder nede i gangen uden kabler.

Kan een af jer hjælpe.  Evt. med en ledningsføringstegning, så vil jeg bleve meget glad.

På forhånd tak,

Jørgen Lindskov Knudsen

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal starte på loftet med at forbinde til "den trådløse afbryder". Du skal bruge et 4 eller 5 leder kabel. Du forbinder jord (gul/grøn), fase (brun) og nul (blå) til indgangen på afbryderen. Den sidste ledning (tændledningen) forbindes til udgangen af afbryderen. 

Dine udendørs lamper tilsluttes så til jord, nul og til tændledningen. Dine bevægelsesfølere tilsluttes (samme kabel) jord, fase og nul i indgangen, og udgangen tilsluttes tændledningen. Så skulle det virke.


Søren O

Altså sådan at kontakten og bevægelses sensor sidder parallel og derfor begge kan tænde.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis