Afmontering af fatning på bordlampe

Har nogen forslag til, hvordan jeg afmonterer dette beslag til fatningen på en bordlampe, det er formentligt kittet/limet. Lampefoden er fremstillet på Fyns Glasværk og derfor lavet efter gældende sikkerhedsregler. Lampefoden af klart glas skal rengøres indvendigt, og beslaget skal monteres bagefter.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

et billede vile da være fantastisk, hvis du forventer et svar


Den tror jeg bliver svær / risikabel. Den må være sat fast med en form for lim. Det kan sagtens være modelgips, med det er under alle omstændigheder ikke nemt at flå af uden at skramme beslag eller lampe. Det bedste råd ville være at slå lige så stille på siden af beslaget med plast hammer, og se om der drysser lidt ud, hvis der gør er det vejen frem indtil den går løs. 

Hvis der er lidt hul, kan man fylde nogle helt små sten ind i foden, og så noget vand. Der køres så rundt med foden og sten og vand vil rengøre den. De skal så bagefter rystes ud af hullet igen. En eventuel ledning nede i foden bliver nok tør igen. 

Jeg skal snart i gang med at renovere en stor prisme glas lysekrone. Der er glas armene netop limet på med gips. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svar. Der er ikke hul nogen steder ind til glasfoden, som er et stort æble i klart glas (eget design) men alligevel er den ikke ren mere indvendigt. Tænkte om der var noget, der måske kunne opløse det, der er brugt til at lime den fast med. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis