spg til Sternbrædder til vandret brug

Skal bygge skur på budget så har kigget på disse som yder beklædning men der står de er til lodret montering? og ønsker vandret montering...

https://www.10-4.dk/varer/byggemate...dning-tryk

Jeg vil gerne montere vandret og kan se de har en anden som koster lidt mere men dimensionerne er den samme som det billige produkt så hvorfor kan jeg ikke bare benytte den billige af dem hvad gør at den ikke kan monteres vandret?

https://www.10-4.dk/varer/byggemate...ern-mellem

Hvor kan man ellers får billig beklædning træ til facaden på skuret.

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Forskellen ligge i facon på feren. På den lidt billigere har den en kantet facon som kan samle regnen bedre og dermed ikke så god holdbarhed ved vandret montage. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Rigtigt som Erik siger. Du kan også se denne forskel på billederne. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Ahh for at være med så er feren den tynde del korrekt? 

Så det den tynde ende hvor der en skråning og ikke kantet. Dvs denne heller ikke er egnet til vandret montering https://www.jemogfix.dk/imp-stern-mellem-25-x-125-mm-x-3-6-m/4321/025125-0360/

Fordi den har en kant ved feren? 

Det rigtige at anvende er en rigtig klinkbeklædning.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Ja overvejer lidt ivarplank. Så får jeg ikke giftstofte

Du kan også overveje at beklæde skuret med Shera-Plank. Det er faktisk billigere, i det den effektive m2 pris er den samme, som hvis du vælger trykimprægneret facadebeklædning (hvis du sammenligner med priserne hos Jem&Fix), men Shera-Plank bliver billigere, da den allerede er malet. Beklæder du med træ, skal du også have maling med i dit budget   


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Tak for input. Har regnet lidt på det ved Shera-Plank går der 2,38 til 1m2. Ved overlæg på 25mm. Så det 140,40 når et brædt går til 59kr stk. Ivarplank går til 99,95 men er også i dimension 10x190x3600 her skal bruges 1,68 til 1m2 svarer til 168kr.

28kr besparelse pr m2

Shera-Plank er så 8mm hvor ivarplank er 10mm.

Har det noget at sige? Har du selv monteret Shera-Plank før. 

Ja, jeg har lige bygget en ny garage og beklædt den med antrazitgrå Shera-Plank hele vejen rundt udvendigt. Plankerne er monteret med 25mm overlæg og opsætningen gik overraskende nemt. Jeg skar dem med en alm. Træ klinge på min kapsav. Klingen er lige til at smide ud bagefter   

Her lidt billeder fra det færdige resultat:


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Brugte du en enkel træklinge? Mener man skal benytte diamant klinge men de koster. Så en træklinge kan godt gøre. Lækkert arbejde der. 

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også