Findes der forfradåser, der ikke er så dybe som LK’s?

Jeg har en tynd skillevæg (1 lag gips+lægte, ialt 7,8 cm), hvor der på den ene side sidder 2 afbrydere og på den anden en stikkontakt og en lysdæmper. Der er jo ikke plads til 2 dåser lige overfor hinanden, så det har man i sin tid (engang i 70’erne vil jeg tro - længe før min tid) løst på en “kreativ” måde ved at montere 2 grønne indmuringsdåser, som man har klippet bagsiden af, så de ikke er så dybe.

Det fungerer sådan set fint, men er naturligvis ganske uautoriseret, så jeg vil gerne lovliggøre det. På den anden side har jeg ikke lyst til at bygge en helt ny væg op eller sætte et klodset underlag op.

Findes der en forfradåse, der ikke er mindre end 4 cm dyb?


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja slim


https://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/lk-fuga-indbygningsdaser/lk-fuga-air-forfradase/p/lk-fuga-air-slim-forfradase-1m


Det fikser jeg...

Du kunne måske forskyde dem til hver deres side. Så de ikke sidder overfor hinanden.

https://www.wattoo.dk/elartikler/lauritz-knudsen/lk-fuga/daaser/klassiske-daaser/let-skillevaeg

Men der er ikke noget man bare lige kan eftermontere, som en forfradåse.

Tak, Jenshøj. I min søgning er jeg faktisk faldet over SV-dåsen, men jeg kan ved min sjæls salighed ikke slutte mig til hvordan den skal bruges, og når jeg søger på “montering SV-dåse” kommer der ikke noget brugbart frem.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Annonce
Dan H skrev den 03-03-2019 17:47:25

Tak, Jenshøj. I min søgning er jeg faktisk faldet over SV-dåsen, men jeg kan ved min sjæls salighed ikke slutte mig til hvordan den skal bruges, og når jeg søger på “montering SV-dåse” kommer der ikke noget brugbart frem.

 Hej Dan, fandt du en løsning? Jeg står lidt med samme situation og har også kig på SV dåsen. 


eliteMario
Sorry - jeg valgte den nemme løsning: ignorering. I og med det har siddet der uden problemer i 40-50 år, lever jeg med det. Når huset engang skal sælges og jeg skal skrive under på, at der mig bekendt ikke findes ulovligheder i installationen, må jeg så gnave lidt af friværdien for at få det lovliggjort.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
SV dåsen er beregnet på at montere på siden af eller i mellem lægterne inden gipspladen kommer på.
Derefter borer man igennem gipspladen og dåsen med et hulbor og derefter montere sine afbrydere/stikkontakter.
Så den kan ikke anvendes i en væg der allerede er bygget.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis