Hvorfor skriver de det ?

Jeg har lige købt en ny barbermaskine, med indbygget batteri, der oplades via en lader.
Når man så læser brugsforvirringen skriver de med stort at man ikke må tage opladeren med i bad, men kun selve maskinen.
Findes der virkeligt mennesker der tænker:
Hmm jeg sætter da lige maskinen i laderen, men nu skal jeg i bad og tager derfor laderen med ind under bruseren, inden jeg skal skal bruge maskinen... 

Jeg kan ikke lade være med at tænke at det må være et udslag af det sindssyge amerikanske retssystem hvor man kan sagsøge bukserne af en producent for selv de mest oplagte og åndssvage "brug/misbrug" af en genstand.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er produktansvar , og det er noget der kommer fra USA , hvor erstatningerne er astronomiske , derfor er en stor del af manuel , sikkerheds advarsler , som er helt ude i hampen , ting man ikke kunne finde på , selv i en stor brandert ................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Hvis man ser på brugsforviringerne til det amerikanske marked, skulle man tro, at amerikanerne er de dummeste mennesker på jorden, når der er en anvisning på brugen af en kniv: "Pas på ikke at skære dig kniven er slebet fra fabrikken, og er derfor skarp". Det er selvfølgelig fordi retssystemet er fuldstændig sygt.


fase
Jens J. skrev den 27-02-2019 16:04:22

Eller også er det fordi at halvdelen af alle mennesker, statistisk set, er dummere end gennemsnittet.

 Men folk er jo kun så dumme, hvis de ved at de kan sagsøge (læs: lave penge) på deres egen dumhed.
Hvis de ikke kunne slæbe en producent i retten, men blev afvist med den begrundelse at de var for dumme, så kan det godt være at der ville være ligeså mange dumme mennesker på verdensplan, men man ville da aldrig høre om dem     

Der er jo noget galt når Lego er nød til at skrive at deres klodser ikke må spises, eller at en elkedel laver meget varmt vand, eller at en tørretumbler ikke er en karrusel for børn...  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Sagførerne arbejder mange gange efter princippet no cure no pay, så derfor er det med at få en sag med høj erstatning, hvor advokaten får måske halvdelen. Der må også være noget galt med dommerstanden.


fase
Annonce

Det kostede oticon en formue i dollars da en lille dreng fik pillet batteriet ud af bedstefars høreapparat og slugte det , så nu er der en advarsel om at batteriet ikke må slugtes , skørt ......


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

En af mine venner sagde altid:
Hvis dumhed var ulovligt, ville der ikke gå ret mange mennesker frit rundt.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Den med Oticons batteri var vist fordi forældre havde haft bekymringer i op til et døgn inden batteriet kom ud den anden vej. ! ! ! 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis