Græsplæne drivhus, valg af vander

Hej,

Jeg har et 480m2 drivhus. er ved at anlægge en græsplæne i den ene ende. Plænen bliver ca. 12m x 20m. 

Det skal vandes, men jeg har aldrig før haft en græsplæne, så 0 erfaring. 

Jeg kan ikke bruge vippevander da der er for lavt til loftet i drivhuset. 

Har kigget på impuls cirkelvandere, f.eks. gardena til 270-350kr, men man kan jo også få billige mærker fra f.eks. jem og fix til 70kr. 

Jeg tænker at der nok skal bruges to (da plænen er længere end bred og jeg vil nødig sprøjte for meget vand på indersiden af ruderne)

GODE RÅD SØGES! :) 

https://www.jemogfix.dk/garden-impulsvander/2144/9025802/ 

https://www.gardena.com/dk/produkter/vanding/sprinkler/premium-impuls--cirkel--og-delcirkelvander/901153601/ 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Græsplæne i drivhus, ja hvorfor ikke   De billige impulsvander af plast holder ikke mange sæsoner, Plastikken bliver skør og går itu pga. fysisk slid.  

Hej Frank, godt tip.
Så skal man måske op i noget der er lidt dyrere. Kan se at den fra jem og fix er plast delvist.

Græsplænen er egentligt et forsøg på at holde ukrudt nede og samtidigt have et fornuftigt underlag. Der skal køre en robot rundt og holde det trimmet.

Det fræsede område på billede har hidtil været dækket i en skov af 1-1,5 meter høje tidsler. 

PÅ sigt regner vi med at anlægge pladser/terrasser i drivhuset med stigrus / parkgrus / slotsgrus (kært barn, mange navne), og nogle steder fliser.


Har du din egen brønd med gratis vand ? Ellers tror jeg at det bliver temmelig dyrt i vandforbrug. 

Har du regnet på hvor mange m2 vand der skal bruges på en sæson på at holde den i live indedørs i et varme drivhus ?

Hvad med kunstgræs som alternativ ?


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Det er selve plast "hus" og dysse (mekanikken) på de billige plastik impulsvander der ikke holder så længe. Og så har "afbryder (papir)chipsen" (ved ikke hvad dimsen hedder rigtigt) en kedelig tildens til at sætte sig fast, så impulsvanderen når den fx. har vandet 90 eller 180 grader, ikke slår over på retur - men står og pøser vand ud det samme sted. 

Ps. Indrømmet jeg er lidt misundelig, bare jeg havde sådan et fint stort drivhus, så ville jeg lave noget a la væksthusene i Botanisk Have i Århus.      

Hej Frank,

endnu en gang tak for svar, meget brugbart!

Det er sku også et lækkert drivhus, det forlænger virkeligt ude sæsonen, og vi bruger det meget med ungerne. 

Vi vil over i noget ala' væksthusene, dog med lidt flere muligheder for at hænge ud, holde selskab og lege. MEN med to små børn er tiden til at gøre ved også ret begrænset for tiden, så vi tager det skridt for skridt. Græsplænen er første skridt  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis