At bevare husets æstetik i forbindelse med nye vinduer

Jeg har siddet og leget lidt med plantegningen på mit hus i forbindelse med en mulig ombygning. Syd facaden har et potentiale for en god udsigt som jeg gerne ville udnytte endnu mere end de vinduer der allerede er i dag. Hvad syntes om følgende forslag? Forslaget med søjle vinduerne falder måske mest i stil med det nuværende udtryk men det ville være sværere at nyde panorama udsigt og man ville ikke kunne lave en sidde/ligge plads i vinduet som man ville kunne med forslag 2. Til info kan jeg fortælle huset er bygget i 1978. 

Nuværende udtryk: 


Forslag 1: 

Forslag 2:


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville bestemt får et stort parti i den facade, men måske med en enkel vandret sprosse en trediedel nede på glasset, så linien fra de vinduer til højre følges. Forslaget med tre vinduer vil kun ærgre senere. Alternativt et stort parti, delt med tre lodbrette sprosser.

Sidste: du har fjernet trappen. Hvis du kan finde pengene, kunne du sætte et skydedørsparti i facaden, og påbygge en altan i galvaniseret stål med nedgang til haven. Det giver et helt nyt hjem.


 

Jeg synes du skal gengruge linjerne fra det aflange vindue du har i underetagen og så er jeg iøvrigt enig i det uldal skriver.

Brystningshøjde på maks 500 mm for sideplads ved stor vinduesparti.



Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Tak for de mange gode forslag allesammen. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis