Håndværkersjusk.... eller..? (murer)

Hej alle

Jeg har brug for lidt "vurdering". Jeg har en murer til bl.a. at mure en søjle op hvor der skal sidde et vindue på hver side. Tidligere var det ét stort vindue.
Men den søjle volder problemer. Murstenene ligger rent ud sagt skide skæve. De er ikke lagt efter en snor. Jeg har allerede bedt ham om at lave det om én gang, der pillede han kun øverste halvdel af den ned og lavede om. Men nederste del er stadig noget klamp efter min mening.

Vil i ikke give mig jeres vurdering: skal disse mursten ikke ligge pænt og nydeligt lige, efter en snor eller er jeg for kritisk?

vh. Peter


21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det er færdig facade er det en ommer i min verden, men det siger jo nok en del om ham din murer desværre.


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hej. 

Jeg er “kun” tømrer  

Men det der ser lidt uheldigt ud. Det må han da også selv kunne se. 



Tidligere kongelig priviligeret tømrersvend

Fugerne skal udfyldes efterfølgende, dvs. det skal pudses op med noget Skalflex 2080 og så afsyres. På den måde står stenene flotte og fugerne er fyldt ud. Det er sådan på resten af huset, og det er super flot. Det skal siges at murstenene ikke er nye sten, men originale gamle ovnbrændte sten så der er lidt variation i dem - men det ændre jo ikke på at de skal ligge lige.

Jeg vil meget gerne høre fra alle murere her i forum hvad de mener! Jeg er ved at blive tosset i hovedet fordi det er nummer 2 murer jeg har har fat i på 2-3 år der ikke kan lægge sten lige.

Hold da k.. hvor noget klyt!!  Det skal du ikke finde dig i.. enhver GDS'er ville kunne gøre det pænere..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Natur skrev den 26-02-2019 19:23:47

Hold da k.. hvor noget klyt!!  Det skal du ikke finde dig i.. enhver GDS'er ville kunne gøre det pænere..

 Ja, og jeg vil kunne gøre det bedre selv. Men måske er det bare hvad man kan forvente af en murer i dag!?? (Manden har 40års erfaring!)

Spørgsmålet er bare hvordan jeg kan vide om det ER mig der kræver for meget, eller kvaliteten bare ER sådan??

Har han fået sin morgenbajer?

Det der er alt for skævt, også de nederste. Jeg vil gå så langt som at sige at han må være en speciel form for dygtig, siden han kan formå at lægge dem så skævt. Det må kræve noget træning??


Elektronikteknikeren

Det er en ommer  , jeg er selv murer og det der er under al kritik , er du obs på kuldebro

isolering i falsene ?

johnm skrev den 26-02-2019 20:00:42

Det er en ommer  , jeg er selv murer og det der er under al kritik , er du obs på kuldebro

isolering i falsene ?

 Nej - lad mig høre nærmere!
Der står en gasbeton væg som står 90grader ud fra muren, som han har muret op af, dvs. der er isolering i kanten af søjlen og så har han forsøgt at hæfte den fast til gasbetonmuren - der er IKKE brugt murbindere så det er vinduerne der kommer til at holde søjlen (og ikke omvendt). Det skaber jo en kuldebro - hvilket jeg også har været bekymret for.

Men lad mig endelig høre nærmere, jo mere info jeg kan få jo bedre!

man bygger ikke sådanne sammenmuringer længere. Pga netop kuldebroer. Så der skal bruges bindere i stedet, eller ankre/beslag. Bemærk at disse også fås i udgaver der ikke er så varmeledende.


Elektronikteknikeren
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis