Regler ang opførsel af plankeværk

Jeg søger nogle regler ang opførsel af plankeværk.

Plankeværket skal være ca 50 meter langt og 2,20-2,40 højt. Det skal opføres 1,80 m fra skel.

 Grunden ligger i landzone og der er ingen tinglyste servitutter. Plankeværket skal ikke hænge sammen med nogle bygninger. I skellet mod naboen står der en høj hæk, som skal bevares. Plankeværket kommer ikke til at genere hækken, Da det skal bygges på nordsiden af denne.

Det hører ikke under hegnsloven, fordi det opføres som “indre hegn”. Men der kan måske være andre regler og love, som det kommer ind under. Feks noget med skelbræmmen, byggeloven eller lignende.




Dina1949
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når der ikke er noget tinglyst, eller lokalplaner, skulle det ikke være problemer.

Det som kan være er at hvis niveauet ikke er ens på begge sider af skellet..

Og så jo altid en god ting, at spørge naboen, hvad han synes om projektet...


Vi prøver igen, i morgen --

For en sikkerheds skyld: RING til kommunen. 

Hegn reguleres i hegnsloven, det kan være at det du vil betragtes som "anden bygning", da du er over de magiske 1,8 m i højden.  50 m er selv når det er "indre hegn" en vis udstrækning.



Jeg har oprettet indlægget for en bekendt.

Vedkommende er ikke lige på talefod med sin nabo.


Grunden er ca 150 meter lang, så plankeværket vil fylde omkring 1/3 del af længden, og skal opsættes på midten af strækningen.

Det skal skærme mod lys fra store lamper på en ridebane, samt støv, støj og meget trafik på en nabogrund.


Dina1949

Ja indre hegn er ikke omfattet af hegnsloven, men er til gengæld omfattet af naboretslige regler, som siger, at det fx. ikke må være til gene for naboen. 

Hvad så med naboens belysning - må det være til gene?


Søren O
Søren O skrev den 28-02-2019 22:13:48

Hvad så med naboens belysning - må det være til gene?

Nej det tænker jeg da ikke det må. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis