Webbureau - Hvad skal man vælge?

Hvis man er en nyopstartet virksomhed er det tit at der skal laves en hjemmeside som skal afspejle virksomheden udadtil på nettet. Der er utroligt mange freelancere, konsulentvirksomheder og små selvstændige virksomheder som tilbyder at kunne lave en hjemmeside for billige penge, men hvor billigt må det være?

Jeg sidder selv i en mindre virksomhed, Mediom.dk, hvor vi laver billige hjemmesideløsninger til alle der har brug for en hjemmeside. Så er der også andre store virksomheder som Online-results koncernen, der laver store og dyre hjemmesider, men hvad ville folk have mest ro i maven med at gå til som nyopstartet virksomhed? Ville en billig pris for en hjemmeside afskrække eventuelle kunder for at indgå samarbejde med de billige hjemmesideproducenter?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg driver selv tre webshops, og må tilstå at der er mange ting ved dit/jeres site der skræmmer mig væk. F.eks står der i den lille pakke, at SEO ikke er inkluderet - hvorimod der i den store pakker inkluderet SEO. Fair nok, det jo et spørgsmål om budget.

Men hvad indeholder "SEO", da det jo er et virkeligt enormt begreb. Betyder det at i laver nogle ordentlige H1'ere? I får mig i top 3 på mine vigtigste keywords? Eller får jeg et par artikler fra sites der er er relevante for mit eget?

Men igen - hvis man går efter de uvidende kunder, så er det nok ligemeget  

- theappledude


Success is my only motherfuckin' option, failures not.

Det er simpelthen for sjovt det her  Zenko, forhåbentlig er du ny i marken, og du skal nok få nogle enkelte kunder ind i din biks - men du skal nok have nogle links fra andre sites end lav-det-selv.... det samme med theappledude og hans iphoneopladere - dem er der sikkert gode penge i, hvis det er noget billigt skrammel fra kina.

Der er da nogle vilde referencer i har, som nystarte virksomhed, der ikke ved hvad tingene skal koste... :-) 



Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

hvis du er et bureau der sælger billige hjemmeside så benyt dig altid af timepris. 

Du ender med at kunderne sidder og forventer du laver det ene efter det andet for samme lille pris. estimere en tidsperiode om hvor mange aktive timer du skal bruge på at udarbejde en hjemmeside for en kunde. 


f.eks. så har du blomster bent der skal have en simpel hjemmeside. han vil gerne have at man kan kontakt ham på hjemmesiden som det hovedsagelige mål med siden og ellers skal siden bare informere lidt om hans virksomhed.

Dette eksempel er er helt standard online visitkort hjemmeside og hvis du siger at du bruger måske 10 timer på "standard hjemmesider" så er det altid det du bruger, mere eller mindre.


så det nu du kan sætte din timepris. 

Hvis du helt nystartet så start billigt ud, så du kan få nogle referencer. 

F.eks. min første kunder gik nok til en timepris på 100kr 

men efter flere og flere kunder og evnerne er udvidet og man måske kan yde flere service på hjemmeside såsom hastighed, SEO osv. så stiger prisen

Mit bureau ligger omkring 500-700 alt efter hvor kompliceret hjemmesiden er.

og jeg ved at de store bureau ligger omkring 1000-1200kr i timen.

smut forbi min side https://www.web-line.dk/ 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis