Opsigelse af tv abonnent

Min far er faldet væk, skal så lige opsige abonnent hos Stofa, får ikke dokumenter ang. bobestyrer før vores retssystem har tid til sådan noget, der går ca. 5 uger..... Men har dog attest om begravelse / ligbrænding, den har både cpr, dødsdag osv. Men tror I det er nok, næh nej. Hvor er det dog besværligt det hele...

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det er pænt irriterende at systemet er indrettet sådan, ligesom bankkonti mv. bliver frosset. 

Hvis man som nærmeste pårørende så ikke har de store midler kan man jo mangle penge til selve ceremonien.

Det minder mig om mange år siden hvor jeg arbejdede i en videobiks hvor man kunne lege film, hvor der en dag kom en mand ind for at opsige hans fars medlemsskab, hvor proceduren er at ejeren af medlemskabet personligt skal opsige det skriftligt.

Problemet var bare at faren var gået bort....jeg trykkede slet på computeren.

Det er vi heldigvis stadig nogle stykker i samfundet der fatter. Men det går dælme også i den gale retning på nogle punkter.


Elektronikteknikeren

PeterR: Det gør mig ondt at høre - jeg er i samme situation nu. Min erfaring indtil videre er dog, at alle firmaer er utrolig servicemindede, når man forklarer situationen. 

Yousee har sågar selv kontaktet skifteretten vedr. tilbagebetaling af abonnementet for tiden efter dødsdato. Jeg har ikke gjort andet end at ringe til dem, dvs. de har selv tjekket med CPR-registeret mv. 

Flot håndtering (som jeg også har oplevet hos andre firmaer), så det undrer mig, at du får sådan en behandling hos Stofa!

Et tip: Du har ikke pligt til at betale nogen, så længe skifterettet stadig behandler sagen. Bedemanden kan du få banken til at betale, selvom konti er låst (hvis der er penge på kontoen).


Mvh. AllanE

Min far vidste godt det gik den vej, så et skøn af hvad det kostede med min mor, gjorde at vi nogle timer inden han faldt væk trak ud til et par måneders husleje + bedemanden + lidt mad og en øl til hans mange venner, det var han indforstået med. Stofa har stoppet opkrævningen, endog med 1,5 måned uden opkrævning, så det er fin service. De skal kun have skifteattesten, hvis vi har et mellemværende kan jeg se på beskrivelsen, det har vi så ikke. Mærkeligt at deres service medarbejder ikke siger det. De har faktisk ok service, det er bare svært at komme igennem på telefonen. Jeg betaler det jeg kan. Så længe håber jeg ikke det tager inden boet er gjort op, så jeg ender nok også med banken skal overtage. Der er stort set intet at arve, det er møg dyrt at være gammel og syg. Medicinalbranchen får sørme sin andel af vore gamles økonomi. Alle hans sygdomme var dog stort set livsstil, for tyk og tidligere ryger, det koster på bundlinjen i livets efterår.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Hvis man som nærmeste pårørende så ikke har de store midler kan man jo mangle penge til selve ceremonien.

Sådan er det ikke i virkeligheden. Fakturaer fra bedemand og andre udgifter ved begravelse bliver, med min erfaring, honoreret af banken uden problemer.

Jeg har været ude for at skulle opsige et abonnement hos Boxer, hvor jeg med bankens hjælp fik at vide om vedkommende var død før eller efter den første i en måned, kunne fortælle Bokser skillepunktet og fik lukket kontoen uden større problemer. Så det kan åbenbart lade sig gøre.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis