Brusehoved drypper

Mit brusehoved står og drypper (ca. en dråbe hvert 10. sekund). Er der nogen, der kan sige, om det kan løses med en ny pakning eller lignende, eller om jeg er nødt til at skifte blandingsbatteriet og/eller brusehovedet?

Venlig hilsen - og på forhånd tak, 

Anders 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal nok have en ny pakning i , men har du prøvet at lade hovedet hænge over afløbet efter bad? Det er ofte det hjælper.


 

Det må være dit blandingsbatteri der ikke lukker helt tæt. Jeg ville udskifte det.


Søren O

@uldal Altså at tage det ud af holderen og bare lade det hænge/ligge over afløbet?

@Christiannielsen Ja, der kan sagtens komme vand ud. Hentyder du til, at det er lidt tilkalket?

@Søren O Ja, det er det, jeg er bange for, at det ender med. 

Med lidt held skyldes det blot, at dyserne i brusehovedet er kalket til. Vandtrykket er højt nok til at presse vandet ud under badet, men når der lukkes for vandet er der ikke hul nok i brusehovedet til at det tømmes. Så vil det vand, der står i hovedet langsomt sive ud som dryp. Men en dråbe hvert 10. sekund er meget, så hvis det fortsætter i mange timer efter badet, er det næppe det.

Med mindre det er et kostbart blandingsbatteri (og det ser det ikke ud til) kan det ikke betale sig at kaste tid og penge efter det. Så er det nemmere og billigt at skifte ud.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Annonce

Det bliver ved med at dryppe med samme frekvens, så jeg tror ikke, det er vand i brusehovedet. 

Jeg vil helt undgå at skifte blandingbatteriet (ti tommelfingre), men hvis der ikke er nogen vej udenom, så er der jo ikke noget at gøre ved det. 

Med al respekt for dine tommelfingre😊 vil jeg hævde, at det er en ekstremt simpel opgave at skifte den type blandingsbatteri (i hvert fald langt nemmere end at skifte en pakning). Det er blot at løsne de 2 omløbere og skrue det nye på med de medfølgende gummiringe imellem. 


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Hvis du kender fabrikat og model af armaturet er det muligt, at du kan købe en ny pakning eller en kassette eller hvad de nu kalder det.

Jeg begynder at hælde til at trodse tommefingre og skifte det hele. 

Må jeg spørge - har blandingsbatterier en standardstørrelse, eller skal jeg måle (alternativt tage det med ned i butikken, hvor jeg køber det nye)?

Centerafstanden (afstanden mellem midten af de 2 tilslutninger på batteriet) bør være standard 15 cm. Den kan variere 1-2 mm, men det er ikke mere, end at det udlignes, når du skruer dem sammen. 

Og lige en ting: måske er omløberne kalket fast. Når du skruer blandingsbatteriet af, skal du være opmærksom på, at det er omløberen, der drejer, og ikke det rør, der stikker ud af væggen. Hold evt. igen på røret med en tang.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis