DSG

Golf fra 09,131000km med dsg gear,kørte fra garage og i lidt skråne indkørsel.stoppe og sætte gear vælgeren i P tog nøglen ud,men da jeg ville køre videre efter 2 minutter, kunne jeg starte op som normal,men der efter ville bilen ikke rokke sig ud at stedet hverken i R eller N og D og hånd bremsen har ikke været brugt.når gear vælgeren stod i R var det som om den ikke ville tage gassen.Er der nogen der har en forklaring der på,


Fj
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der var ikke rigtig nogen der havde en forklaring på min problem,så til info kan det måske hjælpe en anden.jeg gjorde det at jeg løfte første det venstre hjul og for at se om den var blokeret det var den ikke,der næst højre for hjul,som heller ikke var blokeret,så prøve jeg om der stadig var problem med at køre det var der ikke, så nu køre den igen.men ved ikke hvad problemen skyldes.👍


Fj

Gearvælger har ikke sat sig fast,kan sættes i alle gear,men i R vil den ikke rokke sig og kan ikke kpmme i omdrejning,i D rokke den sig kun ca 10 cm,og i N kan den jo heller ikke køre.


Fj

Jeg tror det er låsemekanismen i gearkassen, der kan sætte sig fast. I vores egen bil med DSG, er vi altid omhyggelige med at aktivere parkeringsbremsen som det første, inden gearvælgeren sættes i P og foden fjernes fra bremsepedalen. Derved er det nu parkeringsbremsen, der holder bilen, og ikke låsen i gearkassen, der ikke tåler ret meget belastning og nemt går i stykker. 

Jeg har læst dette på flere VAG-forumer på nettet. Jeg har også læst, at man sommetider kan afhjælpe problemet ved at skubbe bilen lidt frem og tilbage, så låsen i gearkassen kan frigøres igen. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hold kæft noget lort. Man burde jo netop kunne holde på en flad parkeringsplads og nøjes med at sætte bilen i park, som med en manuel gearkasse man sætter i gear.

Jeg synes godt nok VAG koncernen har mange problemer med de nyere design.

Kædestrammere til knastkæden, defekte stempelringe, balanceaksler der sætter sig, højt olieforbrug, oliesi i motorblokken, DSG der fejler eller æder koblinger, osv osv.


Elektronikteknikeren
Annonce

Jeg tror ikke mange automatgearkasser kan holde til, at den indbyggede lås holder bilen alene. Der er jo også en parkeringsbremse, som i alle andre biler, som låser selve hjulene. 

Vores Skoda Octavia 1.4TSI DSG7 er fem år gammel og har kørt knap 60.000 km uden problemer. Bilen kører og ser ud som var den ny! Jeg kender mange, som ingen problemer har med deres VAG-biler, men man hører jo kun om dem, der har problemer. Men det er klart, at med alt den teknik, så går det også nogle gange meget galt, når først tingene ikke spiller. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

klart - jo billigere bilerne bliver, jo mere skal man spare på..  ikke på vilkår, om jeg vil have en bil med automatgearkasse, der ikke selv kan holde bremset..!!

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak for input, har ellers været rigtig godt til Freds med bilen, men man blive jo bange for en større Rep ad dsg kassen.god weekend .



Fj
Wezio skrev den 02-03-2019 15:27:54

Jeg tror ikke mange automatgearkasser kan holde til, at den indbyggede lås holder bilen alene. Der er jo også en parkeringsbremse, som i alle andre biler, som låser selve hjulene. 

Vores Skoda Octavia 1.4TSI DSG7 er fem år gammel og har kørt knap 60.000 km uden problemer. Bilen kører og ser ud som var den ny! Jeg kender mange, som ingen problemer har med deres VAG-biler, men man hører jo kun om dem, der har problemer. Men det er klart, at med alt den teknik, så går det også nogle gange meget galt, når først tingene ikke spiller. 

 Hvorfor har den så den lås? Altså hvad skal man bruge den til, når man er nødt til at bruge parkeringsbremsen?


Elektronikteknikeren
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis