Miele maskemaskine tager hfi relæ

Jeg har en Miele Softtronic W3364 som tager HFI relæet når den sættes i gang.

Jeg forsøger at skille den ad. Har fået toppen af, men jeg kan ikke få højre panel af. Jeg har fjernet alle synlige skruer, også den der er skjult under den nederste frontplade, men panelet sidder stadig fast !

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det plejer at være varmelegeme der får vaskemaskiner til at slå relæet. Når tromlen at køre et par omgange først eller slår den relæ så snart der kommer strøm til maskinen?

Så led efter det. Brug evt. Vejledningen her til at lede:

https://www.nettoparts.dk/shop/diy-vaskemaskine-video-varmelegeme-8914c1.html



 

Den kan nok tage 10 år mere med en mindre reparation.

 Det er vel ikke så dårligt med et nyt varmelegeme til omkring de 500 kr. Men selvfølgelig dig valg.   


 

Det er fronten, du skal åbne. Så har du adgang til varmelegemet, hvis jeg ikke husker galt.


fase

Prøv at åbne fronten.


fase

Fronten ! Sidepanelerne har forsøgt mig med uden resultat desværre. Fronten ser ud til at være fastgjort med 4 skruer for neden under panelet og 2 skruer ved dørlåsens beslag. Hvad med døren/lågen ?

Lågen plejer at sidde på fronten. Så den kommer bare med af når du løsner fronten. Husk at der er et kabel til låsen du må se at få af. Muligvis ved at løsne gummi membranen og gå den vej ind.


 

Det er varmelegemet der er gennemtæret , og helt ærligt , det kan ikke betale sig at reparere på en 10 år gammel maskemaskine ................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 22-02-2019 16:15:48

Det er varmelegemet der er gennemtæret , og helt ærligt , det kan ikke betale sig at reparere på en 10 år gammel maskemaskine ................

Jo, på den maskine er jeg overbevist om, at det kan betale sig.


fase
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis