Afmontere sokkel ved opvasker

Hej

Efter at have fundet god hjælp her på sitet omkring reparation af en Bosch/Siemens opvasker der vasker uden vand, er mit næste problem at komme ind til sagens kerne.

Umiddelbart virker det som om, at soklen er limet fast   

Jeg kan i hvert fald ikke se, hvordan den ellers skulle være fastgjort. 

Hvordan skal jeg få sokkel stykket af uden at spolere mit køkken? Jeg har hevet lidt i den, men den giver sig slet ikke.

Beklager de mange nullermænd   

På forhånd tak og god weekend

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

På de maskiner, som jeg kender er soklen monteret på to vinkelbeslag (et i hver side), hvor soklen er monteret på den ene side i vinklen og den anden er stukket ind i en slids på maskinens sokkel.

Der skal nok bruges nogen kræfter for at få beslaget trukket ud af maskinen, idet det jo til dagligt skal sidde så fast, at det ikke rykker sig, hvis man kommer til at sparke på det eller skubber til det med støvsugeren.

På Bosch's hjemmeside er der exploded view, der viser, hvordan det ser ud.

Hej efry

Jeg ville ønske, at soklen var monteret som du beskriver, men jeg kan ikke se eller mærke nogen beslag. Billede 2  er taget fra oven i højre side, hvor der ikke er nogen synlige beslag. 

Desværre tror jeg, at montøreren har lavet det, så det er svært at adskille, uden at ødelægge det   

Hvis du kan få listet en bred spartel eller skruetrækker ind mellem gulv og sokkel i begge sider, kan du vrikke opad og panelet går løs. Der er et ombuk i begge ender, som er udformet som en firkantet krog.


 

Hej

Så fik jeg soklen af.

Først tog jeg fronten af maskinen, og derefter skubbede jeg maskinen så langt bagud som muligt, for at få arbejdsplads. Dernæst brugte jeg er stemmejern, til at lirke den løs.

Men limet fast var den, og det har desværre flosset fladererne lidt, men tror det kan fikses.

Vil prøve og lede efter nogle magneter eller velcro til at fiksere den med, når det hele skal på plads igen. 

Så tænker man altså ikke langt, hvis man limer sådan noget!??

Jeg har lige monteret sådan en sokkel foran opvasker. Der accepterer jeg en synlig skrue i begge sider. Ikke kun fordi det er let, men mest fordi man i fremtiden ikke skal være i tvivl om "koden" til at få sokkel af.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også