Kanalsøgning

Jeg har foræret en bekendt et Philips tv model 46 pfl 6626 T,det er ca 5 år gammelt.Jeg har kun brugt det med stueantenne,han har tilsluttet det kabel tv,og påstår,at han ikke kan finde nogle kanaler,nogen der kender årsagen ?


bh
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu har jeg brugt en halv time på at finde en brugermanual,uden at finde den side du har sendt,så tak for det.


bh

Det tyder på at fjernsynet kun er forsynet med en "type T" tuner.T-et står for Tertiær (atmosfærisk) og altså almindelig (stue) antenne. 

Til "fællesantenne" skal der bruges en tuner "type C". C står for cable. Jeg tror ikke at dit fjernsyn indeholde den rigtige tuner, så der er kun stueantennen tilbage.


Søren O

På nogle tv skal man vælge om kanalsøgningen skal foretages på luft, kabel eller satellit. Måske dette også er tilfældet her?


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio skrev den 21-02-2019 07:26:12

På nogle tv skal man vælge om kanalsøgningen skal foretages på luft, kabel eller satellit. Måske dette også er tilfældet her?


På mit kan man vælge mellem "hurtigsøgning" eller "fuld søgning". Kun ved fuld søgning finder den alle kanalerne.


Kan også være netværks id til kabeltuning ikke er indstillet korrekt.

jenshøj skrev den 21-02-2019 11:45:24

Kan også være netværks id til kabeltuning ikke er indstillet korrekt.

Den forstår jeg ikke, kan du forklare? Kabel-TV er over coax og behøver normalt ikke netværks-ID.


Digital tv over coax har en netværks ID. Hvis du går ind på 

www.ka-net.dk kan du se opsætningen.


fase
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis