Asbest

Hej jeg skal fjerne et gammelt asbestholdigt tag på ca 20m\2. Hvad gør jeg ?


8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gammelnal skrev den 20-02-2019 15:06:10

Hej jeg skal fjerne et gammelt asbestholdigt tag på ca 20m\2. Hvad gør jeg ?


 

Og det skal være i tætsluttende klare sække , ellers modtager de det ikke................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 20-02-2019 15:58:58

Og det skal være i tætsluttende klare sække , ellers modtager de det ikke................

 Sådan er det ikke på "min" genbrugsplads, her stiller du bare pladerne ind i en container, har aldrig set noget der var i plastposer.

Så det er åbenbart forskelligt, rundt om i landet.

Så jo nok en ide, at køre en tur omkring genbrugspladsen, og kik på hvordan det skal håndteres.


Vi prøver igen, i morgen --

Og der er lås på containeren som bliver låst op når man kommer med asbestholdigt affald..........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce

Igen Igen det er forskelligt fra kommune til kommune. Her må man aflevere 10 plader om året fra samme adresse. Dert skal bare lægges i container, men man skal henvende sig til personale inden man starter. 

Ved 38 m2 er der jo minds 50 plader så i teorien er det jo et 5 års projekt at komme af med dem her. 

Du skal dog ikek forvente at personale kender både dig, din hustru og dine naboer. 

Læs imellem linjer: Du kan med lidt hjælp komme af med dem på 2-3 måneder.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

På vores lokale genbrugsplads lægges pladerne også blot i den dertil indrettede container, som er åben 24/7 (borgerne i vores kommune har adgang til pladsen hele døgnet). 

Der er som regel en begrænsning på hvor mange plader man må aflevere ad gangen. Jeg har dog positiv erfaring med at rette høflig henvendelse til personalet omkring dette, hvis du skal af med lidt flere plader, end de tillader pr. Gang.    


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

På "vores" genbrugsplads står containeren åben , og der står ikke noget om begrænsning.

Så som før nævnt tag ud og kik på genbrugspladsen.



Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis