Nye vinduer - pris?

Hej. 

Vi står og skal have skiftet vinduer i hele vores hus. Vi ønsker træ/alu vinduer med 3-lagsruder. 

Vi skal have følgende:

7 stk topstyrede vinduer med vandret sprosse 120x120

6 stk topstyrede vinder med vandret sprosse 60x120

2 stk fastkarmsvinduer med 1 glas 60x180

1 stk fastkarmsvindue med 1 glas 120x180

1 stk fastkarmsvindue med 1 glas 180x180

1 skydedør 215x210


Hvad vil en fair pris på montage af ovenstående være? Vi har fuldmuret hus, så der skal kun laves en fuge indvendig. 

Har svært ved at gennemskue, om tilbud er dyre eller ok. 

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det på Nordgrønland, anden vej til højre?   

Spøg til side, det hjælper oftest en del, hvis man skriver hvor henne i landet arbejdet skal udføres.  

Den klassiske er jo at indhente flere tilbud, så du kan sammenligne og se hvordan prisniveauet ligger. Alternativt kan du måske lægge tilbud/priser op her (husk at skjule adresser, navne, firmanavne, osv. )


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Montering priser svinger meget fra 1.000 til 2.000 kr pr. standard (120x120 cm) vindue. En del producenter samarbejder med lokale håndværksmester og giver gerne samlet tilbud både på produktion og isætning af vinduer.  

Ved ikke om i har bestilt, men vil lige kommme med et lille input/godt råd nu kanj jeg se at i vil have når vandret sprosse........ Hvis jeres nuværende vinduer er uden så prøv lige at sætte et stykke pap op på den str. Som sprossen har i en uges tid og så fjern den igen. Så vil jeg garantere at i slet ikke fatter hvordan i overhovedet kunne have den tanke at den skal være der, for den blokere for enormt med udsyn og lysindfald. Med andre ord en midter sprosse er for langt de fleste et skidt valg.

Med hensyn til montering så prøv da at høre vinduesfabrikanten om de har nogen de normalt samarbejder med sommetider kan monteringen gøres billigere den vej.

Tusind tak for input. 

Vi har lige nu vinduer i Dannebrogsmodel med meget tykke sprosser, så vi er vant til det. Vi har fået lavet en tegning, hvor vi kan se, hvordan det ser ud med og uden midtersprossen. Vi synes simpelthen bare det er for bart uden :-). 

Som tidligere tømrermester var mit udgangspunkt 4 arbejdstimer pr element i stueplan, og dertil kom så monteringsmaterialer som PU-skum, bagstop, skruer m.m.

Hvorfor skal der ikke fuges udvendigt?

Annonce

Der skal fuges indvendig :-) det jeg mener er, at det er det eneste der skal laves indvendig. Der er ikke lysninger eller andet. 

mfrost, vi er så nogen af dem der valgte at få nye vinduer med vandret midterspros i for nogle år siden og vi er ret glade for dem   Og så er vinduerne utrolig stabile, faktisk så meget at jeg blot kunne nøjes med kun at skumme dem fast (lynhurtig montage) afsluttet med mørtelfuge på begge sider. 

Jeg kan godt forstå i er glade for det. Mine forældre har det også. Jeg synes det ser super godt ud 😊 

Hvilken vinduesproducent har i gode erfaringer med? Vi har kigget op Outline og Kpk vinduer. 

Er KPK ikke polsk?


 

Vi købte her og anbefaler dem gerne   https://www.danske-vinduer.dk/?gclid=CjwKCAiA767jBRBqEiwAGdAOr1Sub1wtqm8kXFC-8w-bxaQIk3YsQXF6EkzGaAidExt19zmv_gvcvxoCge0QAvD_BwE

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også