RJ45 vægstik

Har overtaget er hus med en masse RJ45 vægudtag.


Det hele er lavet for 12år siden, men alle kablerne hænger ude i teknikskabet og er aldrig blevet tilsluttet.


Jeg har købt mig en tang, stik og en tester.


Har haft adskilt er stik og set at set kører 568A, har sat et stik på og sat det i min switch. Men min pc i den anden ende kan ikke “identificere netværket”


Min tester viser at gennemgangen er korrekt, så hvad gør jeg forkert?

Har overtaget er hus med en masse RJ45 vægudtag.... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har for et par måneder siden måtte montere mine netværkskameraer med rj45 stik ude ved kameraet (udenfor) og konnektor i den anden ende for at få det til at fungere. Så længere tid tilbage skulle jeg så ikke. Hvordan det stemmer overens, eller ej, med hvad I siger, skal jeg ikke kunne forklare. Men det virker som det skal nu.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jamen jeg vil gerne blive klogere. Forklar gerne.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
groundz skrev den 19-02-2019 21:08:00

Normalt vil også montere ens i begge ender, men har været nødsaget til at montere vægstik i den ene og på klemnings stik i den anden, hvor efter det er blevet testet med en rigtig netværkstester, så det kan godt lade sig gøre.


Var det det her du mente en montør aldrig ville gøre? Jeg synes det lyder spændende så forklar endelig.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Altså det er lidt tid siden jeg legede meget med den slags - men hvis netværkstesteren viser rigtigt så ville jeg gå ud fra at kablet er rigtigt monteret. Og det lyder da også som om at computeren har en form for forbindelse.

Må jeg spørger om der faktisk er noget på netværket som burde gøre at computeren kan identifcerer det?. Altså har du en router tilsluttet eller noget andet med en DHCP server?

Hvis du "bare" har en enkelt computer som sider alene i en switch så vil der stå "identificerer netværk" og tilsidst komme en fejl på computeren. Det er fordi at når computeren mærker der er en forbindelse så spørger den ud i netværket efter hvilke ip-adresser mv. der bliver brugt på det pågældende netværk, og det skal der så være en dims på netværket som svarer på. I de fleste tilfælde har folk en router fra deres internetudbyder som har denne funktion - men hvis du ikke har tilsluttet sådan en endnu ja så der jo ikke meget netværk at identificere.

På mig lyder det egenligt som om at alting er forbundet korrekt, det er bare ikke så sjovt for computeren at være helt alene på - det er der ikke så meget netværk over.


Ask
Annonce

I dag montere man enten efter T568A eller T568B standard, hvor B er den der er ved at dominerer og man monterer samme standard i begge ender.

Laver man kablet med hver sin standard i enderne er det et crossover kabel, som før i tiden blev brugt til at forbinde to PC'er direkte med hinanden uden switch. Moderne switche har i dag autodetekt om kablet er crossover eller "lige igennem". Derfor virker det uanset hvordan man gør. Men for egen, og andres skyld, bør du lave det ens i begge ender.

Nemlig. Enig. Men hvad ville en netværksmontør gøre hvis kunden allerede har en switch som skal bruges men som ikke har auto-detekt?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Montere kablet ens i begge ender, med mindre der i manualen er gjort opmærksom på, at kablet skal monteres som A i den ene ende og B i den anden. D.V.S. at der er gjort opmærksom på, at der skal bruges crossover kabel.


fase

Okay så. Så lyder det som om at jeg har gjort som en montør ville gøre det. Eller det kan være at Groundz har en anden løsning som værende netværksmontør?

Man kunne jo gøre sig den tanke at trådstarters netværk ikke er færdigmonteret da daværende ejer ikke har kunne få det til at funger fordi switchen ikke har auto-detekt.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Som jeg skriver længere oppe har jeg en fiberboks med indbygget router, herpå er min switch sat på som fordeler ud til bla alarm, AP osv. Og ønsket var så at sætte nogle af de vægudtag på også.

Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis