Robotplæneklipper, hjørner?

Hej.

Nu kommer foråret jo nok snart og så skal jeg ud at købe mig en plæneklipper, da jeg ikke kan tåle græspollen er det giver en god mening at det skal være en robot. 

Men har ingen erfaring med disse, så er i tvivl om hvor vidt jeg kan få en som kan finde hele vejen rundt i haven. Jeg har lige skitseret op hvordan haven ser ud, det skraveret område er stenbelægning. 

Hvad er jeres erfaringer? Er det muligt at finde en som kan ordne det hele? Græsarealet er vel nok omkring de 650 kvm.

Håber på jeg kan holde mig under de 10.000 kr. 

Hej. Nu kommer foråret jo nok snart og så skal jeg... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nej - det den figur viser er at kablerne aldrig må krydse hinanden. Men når du lægger kablet som vist på figuret så vil din robot faktisk ikke følge selve kablet. Den sektion hvor kablet er dobbelt bliver usynlig for robotten. Effekten er således at din "ø" bliver beskyttet så robotten ikke kører hen over den mens den frit passerer korridoren mellem ø'en og kanten af haven.

Det står på side 13 af denne manuel (læs den sidste del af teksten under punkt 6) 

https://manuall.dk/worx-landroid-plaeneklipper/

Side 12 af den manual angiver også at en korridor mellem to områder skal være 2 meter bred 


Ask

Jeg har iøvrigt ikke prøvet at lægge kablet under sten. Mit kabel ligger ca. 1 cm nede i jorden så langt højere end man kan under sten. 

Hvis det er muligt ville jeg nok trække kablet i en fuge, hvis jeg skulle igennem et fliseområde


Ask

Bare lige for at besvare mit eget spørgsmål. Kunne jo være at andre søgte efter svaret en dag. 

Jeg har nu lagt en korridor på 1 meters brede under min stenbelægning og min worx plæneklipper kan uden problemer opfange kablet. 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis