2 stikkontakter til en

Hejsa , kan man koble de to stikkontakten  (billeder 1) sammen , så jeg kan spare den sidste kontakt væk ?( Billede 2 ) De tænder hver deres lampe i køkkenet , og vil gerne have de tænder og slukker dem sammen :) hvis ja , hvordan :) 


 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor skriver du stikkontakter når det tydeligvis er afbrydere du vil koble sammen. ?

Den øverste ligner en 1 polet afbryder som tænder 1 lampe et sted.

Den nederste ligner en korrespondance afbryder som kan tænde en eller flere lamper 2 steder. 

Hvis den brune i den øverste kommer nedefra korrespondance afbryder så kan de kobles sammen. 

Den brune ledningsstump fjernes og den sorte der er tilbage sættes i den klemme med SORT knap som den brune IKKE var i. 

Hvis de 2 afbrydere ikke er forbundet nu, kan du risikere at det er på 2 sikrings grupper og så kan du ikke.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Men den nederste afbryder slukker kun lampen når den står i midten , er det forbi den er gået i stykker eller ledningerne er monteret forkert ? Både oppe og nede er lamperne tændte , prøver lige at tage et bedre billede af ledningerne , fordi der er 2 sorte og 2 brune i den nederste , og en hvid , brun og rød i den øverste , den ene brune går fra den nederste til den øverste , men hvad skal jeg gøre med de med ledningerne , du skriver kun noget om den brune , og en sort ?



 

Jeg skriver kun om de 2 ledninger jeg i første omgang kunne se på billedet der sidder i den øverste. 

Så skal vi lige lidt forfra igen. 

Den nederste afbryder ( korrespondance ) kunne den virke før også med den kontakt den korresponderer med. ?

Når den kun afbryder i midterstilling tyder det på at korrespondance er monteret forkert. Så den må du have til at virke før du kan gå videre.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Her er hele kontakten hvis det er nogen hjælp 😅


 

Så er det den korrespondance du først skal have til at virke, før vi går videre. 

Der er 2 måder man kan lave korrespondance på. Den mest almindelige er B korrespondance. Sådan som de brune ( fasen) er monteret tyder det på at det er det du har. 

Så ville jeg gøre et forsøg - De 2 brune ledninger skal du ikke flytte. Så ombyttes de 2 sorte. 

Det kan måske fikse problemet. 

Prøv det og test den korrespondance med afbryderne i begge ender.




Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis