Aftapning af vand på gasfyr

Hej alle. 

Til venstre sidder fyret. 

Til højre sidder varmtvandsbeholderen. 

Kan nogen sige mig om jeg tapper vandet af systemet (radiatorerne i huset) på venstre eller højre ventil? 

Eller alternativt hvordan jeg finder ud af det på en nem måde. 

Venlig hilsen 

Claus 


Evne+vilje=vejen frem
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ventilen til højre er koblet sammen med "det blå rør" på varmtvandsbeholderen. Så er det den venstre ventil du skal åbne for at tappe vand af fyret.


Søren O

Tapper du af den højre ventil kommer der fin og klar postevand. 

Tapper du af med den venstre kommer der meget sort vand altså radiatorvand. Så jeg vil anbefale at du forlænger slangen så den kan nå afløb direkte.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik. 

Det var også mit umiddelbare gæt at højre "blot" tømmer vandbeholderen og venstre tømmer hele systemet med radiatorvand, men jeg var på ingen måde sikker. Det er rigtig lang tid siden at der sidst blev tømt af 😉

Jeg skal lige finde en (helst klar) slange jeg kan føre til (lavtliggende) afløb. 

Mange tak for hjælpen. 

Venlig hilsen 

Claus 


Evne+vilje=vejen frem

Den højre tømmer ikke bare vandbeholder den tømmer vandværket   . Det er almindeligt koldt vand. Men hvis du samtidig lukker ved hovedhanen Ja så tømmes vandvarmer.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Haha.... 

Jeg så et andet indlæg om samme emne hvor svaret indebar, at han skulle være tålmodig. Så jeg kan lige se det for mig. Jeg går med hunden - bare lad det løbe😁😉 og flere timer senere banker vi rent vand direkte i kloaken😲

Venlig hilsen 

Claus 


Evne+vilje=vejen frem
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis