Gør ventilationsanlæg smart - installering af trådløs styring/sensorer osv.

Hej allesammen,

Vi har virkelig ringe luft i vores hus, så det vil jeg gerne forbedre. Vores hus er bygget i 2007, og er ekstremt lufttæt, så vi skal lufte ud op mod 3 gange om dagen for at holde nogenlunde luft. Det er selvfølgelig træls og meget upraktisk, så derfor har jeg investeret i et ventilationsanlæg.

Anlægget jeg har købt er en Dospel Optimal 400:
http://dospel-comfort.com/oferta_szczegoly_ind.php?id_kat=2&tablica=centrale_wentylacyjne&kategoria=specyfikacja&kraj=en 1

Den kommer uden nogen smarte features overhovedet. Den har et lille kontrol panel der tilsluttes med RJ11, hvor den kan sættes op. Filterskift alarmen, er ikke andet end en lille alarm på batteri der skal resettes hver 90 dage, som man kan sætte på sit køleskab med en magnet. Udover det har systemet en kontakt til at skifte mellem manuel eller automatisk bypass funktion.

Jeg kan godt åbne ind til elektronikken i enheden, men det vil bryde garantien. Det er dog intet problem hvis det er nødvendigt. Jeg tænkte dog på om man kan koble noget til RJ11 indgangen og få fat i hele styringen den vej? Det eneste jeg lige som udgangs let kan se mig ud af, er at lodde en Sonoff Pow eller lignende på strømmen så jeg kan få forbrugsdata til strøm. 

Nogen der har nogle gode ideer eller eksempler på lignende?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvilke funktioner er det præcis du eftersøger???

mfrost skrev den 18-02-2019 11:39:43

Hvilke funktioner er det præcis du eftersøger???

 Helt konkret vil gerne ind og have fat i dens styring, så jeg kan få data ud digitalt. Altså så jeg kan se de værdier dens sensorer har, kan stille den om osv. ved f.eks. MQTT.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis