Lampe tænd /sluk

Hej 

Jeg har en lampe som tænder når knappen er oppe og slukker når den er nede. I min verden er det omvendt så kan man ændre på det?

Ledninger ser sådan ud.  Der går en til L (burde være N ikke?). 2 ledninger til M1 og 3 til m2.  Der er kun en tænd sluk knap til lampen.  

Jeg kan vel ikke vende dåsen bag ved da der er 2 knapper på den. Se første billede.  

Det hjælper ikke at bytte om på blå og brun på lampen.  Hvad skal der så til?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mon ikke det er oppe i lampeudtag du har tegnet ? 

Nu kommer det jo an på hvad den anden tangent på afbryder bruges til. Er det er almindelig dobbelt afbryder så vi de være tændt i samme stilling. Altså er det muligt at vende / dreje den, så vil den virke korrekt på begge.

Er det en dobbelt korrespondance der er brugt kan der byttes om på ledninger bagpå.

Stik flad skruetrækker ind under tangenter og tip dem af. Skrue afbryder løs og tip den ud. Tag et billede og poste op her så er der gode råd i vente. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja det er lampeudtag jeg har tegnet. Troede at det var der jeg skulle ændre noget. Jeg prøver at vende dob. afbryder så det passer. Forstår bare ikke at man skal gøre det for at det bliver normalt. Man burde jo kunne ændre nogle ledninger så det virker.

Tak.

Der er normalt ikke flere ledninger end nødvendigt, så der er ikke nogen omvej der.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

For lige at bruge de rigtige ord. Dåsen er indmuret så den skal ikke vendes. Det er afbryder der skal vendes, og den sidder vist allerede på hovedet så jeg vil kalde det at den vendes rigtig.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Den er nu vendt rigtigt. Jeg vender den om og håber ikke at knappen til lampen flytter over til den anden afbryder ved siden af

Den er vendt forkert den røde knap skal være nedad, på kroneafbryder. OG naturligvis flytter knappen til den konkrete lampe til den anden side. Det er ren fysik. Ledninger bagpå de sorte knapper byttes om.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ledninger ser således ud. 

Når jeg vender den, skal ledningerne så sættes samme sted eller skal 1 og 2 byttes  om?



Hvis du vender afbryderen skal ledning 1 og 2 byttes, ellers bytter de plads i afbryderen.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis