Varmvands beholder revner

Hej. Er ny her på siden. Som sagt, så ser det ud til at min varmvands beholder udviger sig/revner. Jeg har haft en vvser ude og se på det. Han satte en overtryk ventil på. Som ikke var monteret. Men beholderen udviger dig stadig. Det er fjernvarme. Jeg har justeret på en dims da jeg flyttet ind 2012. Kan ikke huske hvorfor jeg pillede ved den. Kan det skyldes det. Det er sådan en grå lang ting med en rød justerings skala. I bunden er der en lille metal beholder hvor der går et lille rør ud som går over til en anden dims. Den er af mærket Danfoss. Tja nogen der har et bud om hvad der er galt. Jeg skal ha en vvser ud igen. Men vil lige høre nogle ude forstående. 

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på siden.

Den grå "dims" du har justeret på er en trykdifferensregulator. Dens funktion er at opretholde et konstant "lille tryk" (max. 0,5 bar) over dine reguleringsventiler, så disse ventiler har optimale forhold. Tryldifferensventilen kan ikke ødelægge din varmtvandsbeholder.

En varmtvandsbeholder skal være forsynet med sikkerhedsventil. Hvis vandet bliver "indespærret" og derefter varmet op, udvider det sig. Det kan let ødelægge en beholder.

Hvad er det for revner du har bemærket ved din varmtvandsbeholder? Hvis det blot er kabinetter der gaber lidt, har det ingen betydning. Hvis det derimod er selve beholderen inde bag isoleringen der er revnet, er det noget andet. Hviid ellers beholderen er tæt, ville jeg ikke gøre yderligere.


Søren O

På billedet er det tilsyneladende kabinet der åbner sig lidt. Som skrevet er det uden betydning. Kommer der revner i beholder så opdager du det garanteret, med meget våde gulve.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej tak for svar. Det er kabinet der åbner sig. Det har åbnet sig meget på kort tid. Selv med den her tryk ventil. Den med blå hætte. Beholder drypper for neden. Det er nok svært at se på billedet. Det der selvfølgelig bekymrer mig er at den udviger sig. Det inde bag ved skulle jo ikke kunne undvige sig med den her trykventil. Stopper det igen. Det er jo svært at sige. Og jeg tænker på at jeg ikke gider et temmelig vådt gulv. Til Erik jeg er lidt usikker på hvad du tænker på. 

Hvis beholderen drypper, må der være et eller andet der er utæt. Hvis du er heldig, så er det blot pakningen ved inspektionsdækslet der skal skiftes. Prøv at fjerne dækslet i bunden af beholderen. Måske du så kan se hvor vandet kommer fra. Lidt længere oppe sidder selve inspektionsdækslet. Det er spændt fast med en række bolte.


Søren O

Det er svært at se men på billedet af din sikkerhedsventil kunne det godt ligne en kontraventil

over sikkerhedsventilen , det er forhåbentligt ikke tilfældet ?

Annonce

Godt set johnm. Hvis det virkelig er en fejlmonteret kontraventil, så er det hele ikke så underligt. Har denne ventil siddet der hele tiden? Er der direkte forbindelse fra koldvandstilslutningen i varmtvandsbeholderen og til denne "dims" over sikkerhedsventilen? Et billede kunne hjælpe.

Hvad med din sikkerhedsventil - har den nogensinde dryppet? Ved korrekt installation skal sikkerhedsventilen dryppe mens vandet i varmtvandsbeholderen opvarmes. Mener at 100 ltr. vand "som tommerfingerregel" udvider sig ca. 1,5 ltr. ved opvarmning til 60o.


Søren O

Syntes mere det ligner en lodde overgang End en kontraventil


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Det er en loddet overgang. Det hele er lavet af en autoriseret vvser. 

Så stor og kluntet er en loddenippel normalt ikke. Kan du komme til at tage et billede tættere på?

Jeg kender ikke det anvendte "armatur" med afspærring-, aftap- og sikkerhedsventil. Normalt vil der være en indbygget kontraventil i et sådant "sikkerhedsaggregat. Hvordan så det ud før sikkerhedsventilen blev monteret? Var der bare proppet af der hvor sikkerhedsventilen sidder nu?

Har din sikkerhedsventil nogensinde dryppet?


Søren O

Så er det godt det er en lodde muffe og ikke en nippel

Der er indbygget kontraventil i sikkerhedssættet. 


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis