Min stansemaskine driller

Hej

Jeg har en stansemaskine, der driller. Den kører fint rundt men når jeg aktiver udløseren så går den enten ikke i hak med det samme eller også gider den ikke slå hårdt nok. Det store stempel, ser ud til at være sunket ned, normalt kan det ses oppe, hvor udløseren sidder.

Nogen der kan hjælpe?

Bedste hilsner

Helle på Møn 


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er jo mange slags stansemaskiner. Hvis det er en excenterpresser med kilekobling, så skal motoren køre rigtige vej rundt for at det virker. Har du flyttet den eller lavet om på strømmen?



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik

Den kører den rigtige vej rundt, når den ikke gør det, så udløser den sket ikke. Den udløser godt nok men meget tilfældigt og med forskellig styrke. Stemplet er lige som sunket ned, det plejer at være synligt i cylinderen. Den har ikke været flyttet, bare ikke været brugt længe.


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Vedhæftede filer:

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Jeg kender ikke sådan en "gestør"  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Kender den heller ikke, men når den nu har stået stille i længere tid, kunne den måske trænge til at blive smurt?

Men lidt flere billeder, kunne måske hjælpe.


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Jeg aner ikke hvor jeg mere skal smøre den, den har fået fedt på de store dele og olie på de mindre dele, der er ikke så forskrækkelig mange bevægelige dele. Jeg går ud og tager lidt flere billeder.



Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Ha ha, smørelsen må have hjulpet! Jeg har lige stanset både tykt og tyndt læder, det går næsten som smurt :-)



Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Dejligt at maskineriet snurre igen  

Måske den bare skal motioneres, med jævne mellemrum?


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis